Bil bil bil.. bara bil i skallen just nu

Måndag och Tisdag..


Jobbade båda dagarna.. 9-19 respektive 11-20. Inga tjuvar upptäcktes dessa dagar som jag då skulle behöva läxa upp.. så ingen drama att omnämnas finns därför.  : )

Jag blir så glad nu när vägarna blir mer bara och utan snö.. och med tonvis med grus som smattrar skönt under dubbdäcken. Det låter Vår när jag varsamt kör Bettan fram mellan hem och jobb. Och det känns som att våren är nära nu.. tror den kommer till oss under mars månad. :  )




Bilen rullar annars fortfarande på.. eller hon håller fortfarande ihop kanske jag skulle skriva istället. Stackarn.. hon har kämpat på väl här under våra år tillsammans. Jag håller tummarna varje gång jag vrider om nyckeln och hoppas hon ska starta varje gång.



Imorn onsdag jobbar jag 9-18.. får se vad jag hittar på där efter. Kanske åker jag hem till Farsgubben och hälsar på en snabbis.. eller så kanske jag skulle passa på och gå en sväng med min gamle vän P.. något hittar jag på i alla fall.  :  )



På torsdag är det jobb igen 9-18.. på fredag jobbar jag ett kort pass 9-12 sen direkt upp till M.. parkerar/ställer av min gamla bil där uppe hos dom på gården. Sedan far M och jag vidare upp till Hedemora i Ms bil.. efter en noga inspektion av bilen att allt är gjort som ska vara gjort är det bara till att hala upp kortet och betala för min nya leksak.  : )

När allt är klart är det bara att köra neråt igen mot Uppsala och en ledig helg med husfix och annat skoj hos M och hans föräldrar. Jag kommer gå leendes de dagarna både för den nya bilens skull men också för mycket annat skoj som vi kommer hitta på då. Och blir det soligt väder kommer jag skratta käkarna ur led.. så hoppas på sol nu. : )

Nä.. nu ska jag underhålla M som just klev innanför dörren. Han har jobbat sent och snart ska vi båda upp igen och köra till varsitt gnet.  : )

Hoppas ni fått en bra start på denna vecka.. numera 5.

Kram på er så länge.. Christine 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0