Fotografiska med kollegan S

Lördag och Söndag..

Idag jobbade jag 10-16.. som blev till 17.. och när det var klart hoppade jag och min kollega S in i Jossan för en snabb bit mat innan vi fortsatte bort till Fotografiska inne på söder.

Fotoutställningarna de hade idag var sådär.. inget speciellt egentligen som fick oss att dra efter andan.. inte som sist vi var där i alla fall.. då var det många verk som var riktigt fina att vila ögonen på.  : )





När vi sett de olika utställningarna gick vi trappan längst upp i byggnaden där de har sitt superbra fik. Utsikten är otrolig över vattnet och bort över Gröna Lund.

Idag blev det en bit rulltårta.. och det var den bästa rulltårtan jag ätit.. någonsin.. förlåt mormor.  : ) Den var något i hästväg.. och till rullabiten fick vi grädde och färska hallon till.. helt galet gott och mina smaklökar dansade virvlande salsa av bitarna som snabbt försvann ner i strupen.  : )



När de närmade sig stängning gick vi tillbaka mot bilen som stod parkerad på baksidan. Skjutsade hem S innan jag plockade upp mobilen och ringde upp M som sällskap i bilen på vägen hem.

Idag har M satt upp kaklet i köket.. jag fick en bild skickad till mig på dagen och det såg väldans snyggt ut måste jag säga. Blir skoj att se det på riktigt när jag åker upp nästa helg.  : )



Nu sitter jag hemma i soffan.. ska strax borsta tänderna och sedan hoppa ner under täcket. Inatt väcktes jag av någon granne som vid fyra på morgonen bankade i antingen golv eller vägg.. fattar inte vad de gjorde.. och kunde de inte väntat till morgonen med att föra sånt jäkla oväsen.

Efter det kunde jag inte riktigt somna om utan sov knackigt.. och nu i skrivandet stund är jag mer eller mindre dö i kroppen. Så hoppas verkligen de håller tyst denna natt.. annars går jag upp i nattlinnet och ber dom hejda sig.  : )

Sov så gott och hoppas ni får en trevlig dag även imorgon.

* * *

På söndan jobbade jag 11-17 och det blev en rätt lugn dag.

Efter åkte jag hem.. lagade middag med matlåda till.. sedan ner i tvättis och vaskade kläderna rena och väldoftande. Sen upp och knåpa på dikten jag ska skicka till M imorn på Alla Hjärtans Dag. Blir spännande om han antog dealen.. jag skriver ner ca 100 ord ämnade för honom.. inga regler ingen mall.. det får bli precis som man vill ha det.. och M skulle göra likadant.

- Men jag är ju så dålig på att skriva.. snyftade M när jag föreslog idén.
- Ja antingen skriver du ner 100 ord.. eller ger mig 100 rosor.. köper 100 diamanter.. eller bjuder på 100 gratismiddagar med champagne till.. välj du.  : )

 Nu ska jag runda av här hemma innan det blir dags att sova för natten. Hoppas ni haft en fin söndag med allt det ni hittat på för skoj i solen idag.

// Kram så länge.. Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0