Alla hjärtans dag och ledig tisdag

Måndag och Tisdag..


På måndan var det då dags för dagen många väntat på.. Alla Hjärtans Dag.. och säkert minst lika många som tycker att det bara är Blahaa.

Jag har själv varit en Blahaa-anhängade under många år.. tyckt att det bara är ett tillfälle för butikerna att tjäna lite extra klirr i kassan. Dessutom är det rätt så fånigt om man bara just denna dag ska vara snäll och visa uppskattning till den man håller kär.. det ska man ju göra årets alla dagar.  : )

Nu när man själv befinner sig mitt i ett skirt varmt gulligt gosigt hav av känslor.. så tyckte jag istället att det var rätt mysigt i år. Jag väntade ivrigt hela förmiddan på det mail M skulle skicka mig med en Alla-hjärtans-dag-text han skrivit på.
 
Jag skickade iväg min så fort jag vaknat på morgonen.. väntade sedan spänt på Ms.. varför dröjde den så.. hade M glömt. Rätt som det var så damp brevet ner i min Inbox.. och sen var jag som bortblåst.. försvann tillbaka i tiden med sex månader.. med ett leende från öra till öra satt jag där och mindes allt det vi hittills gjort. M kan tydligen författa han med och inte bara hålla koll på bovar.. jaga vilddjur och bygga hus.  : )

Efter jobbet mötte jag upp M utanför min port. Vi körde iväg och köpte hem ingredienser till middan. Det blev kött.. ugnsbakade potatisklyftor.. smarrig sallad.. Tzatziki.. Bearnaisesås.. vitlöksklyftor och lite rött till. Smakade mums och efter en hård dag på varsitt jobb somnade vi rätt tidigt på kvällen.  : )





Ska snart plocka ihop varma kläder och kameran och därefter åka ut till R-ön. Först hem till mamma och dricka en kopp Java.. sen går vi till tvillingarnas dagis och hämtar hem dom. Hoppas vädret håller i sig.. för just nu skiner solen och det är härligt ljust utomhus.  : )

Hoppas ni fått en bra start på denna vecka. Många värmande kramar från mig.

// Christine

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0