Mångalen

Lördag till Måndag..


Efter en skön sovmorgon klev vi upp.. och sedan ner till köket där Ms föräldrar var i full gång med att duka upp frukostbordet. Efter filmjölk, smörgås och kaffe satte vi fart med det vi skulle göra.

Det blev en sväng till Bauhaus där det köptes taklister och lite annat. Försökte att inte drämma de 3 meter långa listerna i skallen på folk på vägen ut ur varuhuset. Det gick bra men en och annan taklampa fick sig en omgång istället.  : ) 

Lite senare på eftermiddan kom Ms ett par vänner med barn hem till oss för en fika och lite prat. Trevlig blev det och äldsta sonen.. en treårig gosse.. och jag lekte mest hela tiden med hans alla bilar han tagit med i sin ryggsäck. Rätt mysigt med barn.. så länge de inte skriker.. bråkar eller luktar konstigt där bak.  : )

På kvällen när vi var på väg hem efter en sväng till mataffären.. uppenbarades en otroligt stor och varmt gulorange fullmåne. Den var så stor så jag trodde den höll på att spricka.. och den intensiva färg den hade gjorde att jag inte kunde slita ögonen från den. Såå otroligt vacker.  : )



Night shot
vid vägbygge på landsväg 282 på lördagskvällen.


Night shot
på en öde landsväg 282 på lördagskvällen.


På söndan sov vi inte riktigt lika länge utan åkte upp till stugan efter frukost i vettig tid. Jag vitmålade de inköpta taklisterna.. först en.. sedan två.. och till sist tre gånger. Under tiden monterade M upp köksfläkten på plats.. himla snygg sak i rostfritt stål och av märke svindyr.. just som M vill ha det. Sparan i mig tycker det är vansinnigt.. väldigt snyggt.. men vansinnigt.  : )

När vi gjort det vi skulle göra i stugan denna helg.. åkte vi in till stan för att se om frisören hade tid åt att göra oss anständiga i kaluffsen igen. Det hade de som tur var och efter en kort stund klev vi ut till bilen igen med ett mer städat yttre.  : )

Efter frissbesöket åkte vi bort till Media Markt där M köpte sig en fin dammsugare från Electrolux. En sån där snygg smal sak som kan stå på golvet i sin uppladdare. Den suger kanske inte rent i ett helt hus i ett svep.. men småsmulor och annat i tex köket kan den ta hand om utan problem.  : )

Hem till föräldrarna och åt bland det bästa man kan äta.. Lutfisk. Kan ni tänka er.. de hade sparat en bit som vi idag skulle smaska i oss. Lycka.. jag åt och åt och åt.. trodde aldrig det skulle ta stopp.  : )

På måndan jobbade jag 10-19.. dagen gick rätt snabbt förbi. Nu längtar jag bara fram tills nästa gång jag kan åka upp till stugan.. fortsätta iordningställa allt så att M kan flytta in där permanent. Det är otroligt mysigt att vara där uppe.. hos M.. hos hans föräldrar.. så nära naturen och det tysta lugna sköna.  : )

Nu ska jag varva ner här innan det är dags att sova för kvällen. Hoppas ni haft en trevlig helg med det ni hittat på. Sov gott sen när det blir dags för det.

// Kramar Christine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0