Köpt ny bil idag

Torsdag och Fredag..


Idag körde jag först till KIA i Barkarby för att testköra deras modell Cee´d med 1,6 motor. Provbilen jag fick var med Diesel så den var ju lite piggare än om den varit med bensin.. men oavsett drivmedel var den skitrolig att köra.. Me likeeee.  : )




Strax efter tio kom jag hem till Farsgubben.. vi tog en snabb kaffe innan vi satte oss i hans Pickis och för en två-timmarsfärd upp till Hedemora och bilfirman jag skulle titta på bil hos.

Det var fina vägar upp.. mycket trevligt prat i bilen.. och rätt som det var så var vi framme. Vi klev in.. letade upp den bil jag reserverat.. Wooooooow.. I´m in love.  : )

Säljaren jag pratat med i telefonen kom fram och vi börja prata. Jag inledde men sen kom jag ihåg vad Farsgubben sagt åt mig.. - Du ska inte prata så mycket.. då passar säljarna på.. så håll tyst och låt mig sköta snacket.  : )



Efter att ha babblat i säkert en halvtimme eller mer tog vi ut bilen på en tur. Sommardäck satt på så vi åkte bara en liten sväng. Pappa började och blev mycket nöjd med hur den kändes och lät. Jag testade bilen på vägen tillbaka till firman och blev återigen glad som tusan för hur himla kul den är att köra. Ny.. fin.. modern.. lite mer tryck i pedalen än min gamla Bettan.. jag bara måste ha den.  : )

Väl tillbaka gick vi in på kontoret.. började diskutera vinterdäck.. och framför allt pris. Pappa fick ner den några tusen vilket kändes kanon då det redan var ett bra pris på den.. så bara tacka och fortsätta hålla tyst tills vi var där ifrån.  : )

När vi var överens skrev jag under avtalet.. ni kan ju förstå vad resten av den dagen och kvällen pratades om.. bilen.. bilen.. bilen.  : )

Firman ska lämna in den på Service och lägga på nya vinterdäck innan jag hämtar hem den i mitten av nästa vecka. Så förmodligen på torsdag tar jag mig upp på något sätt.. tåg eller skjuts.. och gör sen Jungfrufärden ner till stan och ett vidare liv med min lilla grå snygging.  : )

När jag och pappa var tillbaka i stan åkte jag hem till mig. Där väntade M som kommit hem från den Konferans han varit på i två dagar. Vi åkte förbi MAX för en snabb bit mat.. sen vidare hem till hans en vän som just fått en liten pojk. Så fin var den lille gossen.. annars kan de ju vara lite skrynkliga och ihoptryckta som Nya.. men denne lille var så nätt och fin att se på. Både jag och M fick turas om att hålla.. rätt mysigt även om man som ovan bebisbärare blir lite nojjig över att den ska gå sönder eller så. Ovana som sagt.  : )

På väg hem åkte vi förbi pappa igen som just lagt ut en annons hos Tradera på en gammal revolver från Guldrushen i Alaska. M blev eld och lågor när han fick höra om detta.. och efter att ha sett fotot pappa skickade över åkte vi över så han fick stilla sin iver. Vi får se om M får hem den i dagarna eller om pappa låter priset stiga mellan dom som innan visat intresse. Återkommer om vem som fått den sen.  : )

Nu måste jag skynda och bli klar här hemma. Ska först på kurs 9-12 och därefter jobba fram till 20 ikväll. Hoppas ni får en trevlig avslutning på denna arbetsvecka.. och får en rolig helg med det ni hittar på.

Kram så länge.. Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0