Jobb för mig.. Husfix för M

Lördag och Söndag..


Jobbade i helgen.. både lördag och söndag.. så nästa är jag m.a.o. ledig och kommer då befinna mig så nära M jag bara kan.  : )

Inga tjuvar dök upp i butiken vilket kändes rätt skönt. För efter onsdagens tjuvjakt i gallerian har jag blivit förbjuden att göra det igen. Nu är jag tyvärr en person som reagerar på ren instinkt och reflex och kommer förmodligen att ställa mig mellan tjuv och entre igen. Men som sagt.. ta en TOY.. för idag kan man inte agera hjälte längre med alla vapen och idioti som finns i vårt kantstötta samhälle.



Sitter i Bettan på bilfärjan mellan V-holm och R-ön.


Medan jag har jobbat och dragit in nya pengar till kontot.. har M varit riktigt kreativ uppe i stugan. Det har lagts golv.. satts upp lister.. monterats in en diskho och induktionshäll i den nya bänkskivan.. både den öppna spisen i vardagsrummet och den i köket har fått ny vit färg. Så ingen rast och ingen ro för gubben utan han har nog slitit mer än jag själv har gjort denna gångna helg.  : )

Imorn är det morgonmöte på jobbet innan mitt arbetspass 10-19 sätter igång. Efter jobbet åker jag raka vägen hem för M kommer hit. Vi ska äta Nobelmiddag bestående av blodpudding.. falukorv.. lingonsylt och skumpa till det. Bra start på veckan.. bubbel fläsk och blod i en enda röra.. mums.  : )

Hoppas ni haft en trevlig vecka och helg.. och hoppas även att nästa blir lika bra.. om inte bättre till och med.  : )

Jag ser V.E.R.K.L.I.G.E.N fram mot kommande helgen och allt det M och jag ska försöka hinna med att göra då. Det blir mycket husfix som prio ett men vi ska nog hinna med en hel massa annat trevligt också.  : )

// Kram på er och gonatt.. Christine 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0