Kungsberget kallar på mig

Måndag och Tisdag..


Jobbade måndag 9-19.. med ett morgonmöte till start och resten av dagen gick jag sen med mitt vänsteröga som rykte och höll på. Yttre faktorer får jag skylla detta tillfälliga blinkande på. Så snart lugnet hade lagt sig väl hemma igen.. så avtog det och jag blev som vanligt igen.  : )

M kom hem hit efter jobbet.. vi lagade vår Nobelmiddag med bubbel till.. det smakade smaskens och jag rekommenderar den kombinationen varmast.. falukorv.. blodpudding och skumpa.  : )



Kungsberget


Idag tisdag var jag ledig men gick ändå upp långt innan tuppen fått frispel (Ms uttryck). Snäll som jag är gjorde jag M sällskap vid frukostbordet. När M åkt iväg till sitt jobb lade jag mig på soffan och kikade på det tv:n hade att visa för en stund. Varför hasta när jag är ledig.. och då jag redan klivit upp blir det svårt att somna om igen.. så soffan blev det.  : )

När jag segat bort ett tag satte jag sen fart för att ta mig bort till min biopappa för en fika och lite prat. Jag var där fram till tidiga eftermiddan.. åkte förbi Ford Kindwalls och KIA på vägen hem.. gick in och prata med en av deras säljare och ska återkomma i nästa vecka för att provköra en av deras bilar.. KIA Ceed.

Kort senare kom M hem hit igen.. vi åkte iväg till ICA för att köpa hem lite matvaror och annt gott. Kvällens middag blev potatisklyftor i ugn.. löfbiff.. ädelostsås.. fräsch grönsakssallad.. och chillivitlöksklyftor till.. Mumsfillibabba kan jag lugnt säga. Skulle gärna tagit en portion till.. men då hade det varit bara för att det var så attans gott.. och inte för att jag var hungrig.  : )

Jag.. eller M och jag ska försöka komma iväg till Kungsberget under februari månad. Jag kikade på priserna för en dagsutflykt och det var nästa gratis att skida hos dom. Liftkort - 310 kr.. Komplett skidutrustning - 290 kr.. så ni ser.. 600 kr för en heldag i backarna.. och det tar bara 1,5 timme att köra dit från Uppsala.. Taget!

Vill någon följa med får de gärna göra det.. ju fler dessto roligare.  : )

Nu ska jag lassa upp glass.. maränger.. kolasås till M som pockar på min uppmärksamhet. Hoppas ni fått en bra start på denna vecka. Kram på er och kör försiktigt där ute.

// Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0