Solig söndag hos M

Onsdag till Måndag..


Jobbade onsdag till fredag.. körde sen upp till M och hans föräldrar på gården i norr.  : )

Bilderna nedan tog jag när jag på söndan gick ut en sväng på åkrarna i den gassande sol som gjorde oss sällskap denna dag. Jag satte mig ner en stund på en kulle.. fångade in Nuet.. njöt av ljuset.. den friska luften.. blickade ut över det stora vita glimrande hav av knarrande snö som låg framför mig och åt både väster och öster.

Jag kunde inte sitta inne en dag som denna.. tog på mig varma kläder från topp till tå och lämnade M i köket skruvandes på de överskåp som skulle sättas ihop och upp på väggen.

När M ringde mig efter ett tag för att säga att han var klar.. hade jag just mött upp hans mor och föräldrarnas hund som var ute och pulsade i snön.. vi vände tillbaka till stugan för att se hur det blev. Väldigt fint blev det.. och det kommer bli gott sen att gå runt i det köket på tidiga mornar och sena kvällar. : )


























Efter M skruvat och jag fotat klart körde vi in en sväng till U-city där vi skulle köpa hem mer byggmaterial och köksprylar. Vi tog en paus på IKEA med kaffe och tilltugg.. och det smakade faktiskt ovanligt gott. Antingen för att det var en extra duktig kaffekokerska bakom disken.. eller för att vi båda var väldigt sugna på koffein och socker där och då.  : )

Hem igen när vi handlat klart.. åt mammans goda Oxjärpar till middag med massa gott till.. sen upp till stugan igen.. och som vanligt slumrade jag till på soffan och missade slutet på filmen vi såg.  : )

Idag måndag har bilen krånglat så jag blir tokig. Fläkten ville inte komma igång alls idag.. så jag fick köra till jobbet och ifrån utan en fungerande fläkt eller blinkers. Nu kör jag i högervarv i stort sett så bara till att hålla sig utmed höger trottoar hela vägen till jobbet. Lite mer meck är det på vägen hem men idag gick det i alla fall bra.

MEN.. nu är det hög tid att köpa ny kärra. Ska/måste provköra KIA Cee´d på torsdag när jag är ledig. Det ska komma in en ny till bilfirman i Uppsala i veckan.. 2010 års modell.. 1100 mil.. 5-dörrars.. så känns provbilen trevlig att köra slår jag till för nu orkar jag inte sitta med andan i halsgropen mer.. menar om den startar eller ej och om den håller hela turen eller ej.  : P

Nu är det sängen som gäller. Imorn blir det jobb 11-19 sen kommer M hem hit. Jag jobbar annars fram till lördag med en ledig torsdag att ta till vara på.

Hoppas ni haft en bra helg och en trevlig start på denna vecka.. numero 4. Kör försiktigt där ute.. och bara för att ni kör i snabbfilen behöver inte det betyda att det flyter på snabbast där.. det kan ta tvärstopp och bilarna bakom fattar ingenting.

Just detta hände imorse.. på Uppsalavägen ungefär vid Upplands Väsby där så många andra trafikläskigheter tyvärr sker.. men tur som jag hade fanns inga bilar bredvid mig så de som kom i 90 km/t bakom mig.. kunde då kasta sig ut i filen intill. Nu var det inte jag som bromsade kraftigt för min knasbils skull utan hela raddan framför mig gjorde det.. tvärnit.. på en 90-väg.. i snabbfilen. Jag vet inte varför.. men Stopp blev det.. och de andra bilarna bakom mig närmade sig ruskans snabbt i backspegeln.

Men men.. det gick ju bra. Så.. kärringfilen (eller den sk. slöfilen) blir det hädanefter.. framförallt när jag köpt ny bil. Då blir det båtfändrar utmed sidorna också för att minimera parkeringsskador.  : )

// Kram på er.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0