Fikonbollar och idioter i trafiken

Onsdag..


Idag var det jobb 9-17.. trots att det är helgdag var det galet många människor som ville ha vår hjälp.. Puha.  : )

Efter jag slutat för dagen åkte jag hem.. åt en bit mat.. sprang ner till tvättstugan.. och när jag kom upp gjorde jag fikonbollar rullade i choklad. Ska prova en innan jag lägger mig.. testpanel innan jag bjuder andra på dom. För att piffa till dom lite grann fick de strössel på toppen.. såg rätt fint ut.. eller aptitligt inbjudande.  : )



Imorn jobbar jag 11-17.. så det blir en rätt kort eller tidig dag mot hur det annars brukar vara. När jag kommit hem ska jag packa ihop lite kläder inför helgen när jag sticker upp till M på fredan efter jobbet. Jag ska också koka knäcken jag tänkt göra innan jul.. men bättre nu än aldrig.. eller hur.  : )

Jag ska visa M hur riktig knäck ska se ut och smaka. Alla gör verkligen olika.. de kan innehålla olika mycket sötmandel.. folk hackar också mandeln olika.. en del gör stora bitar andra hackar ner det till nästan skorpsmulekonstistens.

Sen kommer vi till hur fast den är.. en del väljer att göra den mjukare.. förmodligen för att de inte orkar röra mer i grytan.. medan andra gör den hård.. så hård att den fastnar i papperet så man får stoppa in allt i munnen.. och efter någon minut släpper pappret från knäcken.. och man kan börja smaska på den medan den sakta mjukas upp ju mer tid den får på sig.  : )

Det jag lärt mig tycka om mest är när den är välkokt.. hård.. och med mycket mandel i lagom stora bitar. Imorn ska jag göra en dubbel sats så det räcker ett tag. Ska bli spännande att se hur den smakar i år. När jag tog med till ö-folket förra julen blev det inte mycket kvar. Eller den gjordes hemma hos mamma.. och så tog vi med hälften till lillsyrran där vi skulle vara.. som i år.. och där smaskades det friskt ur burken med knäck.. mums fillibabba.  : )

Nu börjar mina ögon grusas så kanske bäst fatta tag om tandborsten och sedan krypa ner under täcket. Just nu längtar jag bara upp till M hela tiden. Jag längtar framåt i tiden.. drömmer vitt och brett.. håller tummarna att allt som ska fixas också gör det snabbt och enkelt.. och sen bara vara och må gott på obestämd tid.  ♥

Hoppas ni haft en bra vecka så här långt. Var rädd om er och kör försiktigt. Idag när jag bara hade ett par kilometer kvar tills jag var hemma.. blev jag nästan inkörd i förarsidan av en jäkla puckad Van-förare. Han bara svängde in i den filen jag körde. Hade jag inte varit uppmärksam på att han helt plötsligt svängde in framför mig.. och nu menar jag att han verkligen prejade mig ur spår.. så hade jag med 100% säkerhet haft hela förarsidan intryckt av pundhuvudet. Undra i vilken jäkla värld han befann sig i.. för han reagerade inte ens på mina tutningar eller flashande med helljuset.. och det kan ni ju förstå att jag gjorde resten av vägen hem.. morrrr.

Nä.. nu är det dags att omfamna kudden. Sov gott på Er.

// Kramar Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0