Midsommarafton m.m

Söndag till Fredag..

Snart har första veckan av mina fyra semesterveckor passerat. Det har varit sol.. regn.. vind och massor av mygg stundvis.  : )

Vi fick besök av Farsgubben G och hanses käresta K. Det blev en fin dag av rundvisning.. fika och massor av prat och skratt. Sätter man ihop Ms pappa G och min pappa så finns det inga gränser för vad som sägs eller skämtas om. : ) 

Vi åkte hem till Ms vänner P och E med barn. Grillning och massa bus med barnen för min del.. medan M var social och vuxen och ägnade sig åt konversation med värdparet.  : )

Jag bakade en smarrig rabarber-päron paj och tog med till grillningen. Det var första gången jag gjorde den och den gick hem hos alla. Stor blev den också så jag kunde bjuda även Farsgubben.. K och Ms mamma A-C på resterna av den dagen efter. Varför vi hade resterna med oss hem berodde inte på snålhet utan på att värdparet skulle resa bort och hade då inte en chans att hinna äta upp allt innan dess. Kände mig tvungen att förklara då vi bjöd på den hemma här dagen efter. : )

Sen har vi anlagt en damm på tomten. Bilden nedan togs ikväll av M och skärpan är inte den bästa. Menar p.g.a. mörkret och inte Ms hand med kameran.  : )

Den är inte färdig helt än.. så jag återkommer med fler bilder när den är det.





























Ja som ni ser blev det titt under motorhuven på Corvetten.. smultronplock i vägkanten.. kvällsdimma på kvällen.. midsommarafton med sill.. inlagdströmming.. gott kött på grillen och flaggan i topp.

Jag gick ut en sväng med "valpen" som nu hunnit bli sex månader. Hon är stor som ett hus redan.. men väldigt charmig och go. Skällde i och för sig ut farsgubben och K vilket inte var så bra.. men vi får hoppas på att det var för att de aldrig setts innan.

Ja nu sitter jag i soffan på Midsommaraftonskväll. Har ätit mig mätt på dagen så jag rullade skogsvägen hem till stugan. Kanske är det allt jag stoppat i mig tidigare idag som gör att magen just nu känns öm och lite svidig.. eller så vill den bara ha påfyllning igen. Får gå ut i köket och öppna kylskåpsdörren. Kanske får jag svar där på vad som gäller.  : )

Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg. Kör försiktigt och var snälla mot varandra. Ta inte dina närmsta eller vänner för den delen heller för givet. Man måste ge och ta.. men också lämna utrymme. Vara snäll och tänka på andra än bara en själv. Skulle flera tänka så.. skulle världen bli lite vackrare.. det är jag övertygad om.. Peace Love and Understanding.  : ) 

// Kram så länge.. Christine

Kommentarer
Postat av: MJ

I skrivande stund är det nån som hämtar en bit rabarberpaj :) med tanke på att nån är sugen på nått ;)

Puss

2011-06-24 @ 22:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0