Solig söndag på ön

Söndag och Måndag..


Vaknade alldeles för tidigt för att vara en ledig söndag. Fixade klart det jag skulle göra.. gick ner och satte mig i bilen strax efter halv nio.. och kom fram till V-holm och färjan som skulle ta mig över till ön trettio minuter efter nio.  : )

Solen var redan stark.. trots solglasögonen på näsan var det nästan så man fick kisa med ögonen ändå. Inget att klaga på för det är ju det här vi alla väntat på sen solen försvann från oss i slutet av oktober.  : )



Först åkte jag hem till lillsyrran och hennes vilda barn. Jag köpte med mig grejor till en frukt- och bärpaj som jag fick hjälp av de små att göra en stor och smarrig paj av. De ville göra allt förstås.. men de fick känna sig blåsta på att skära upp äppelbitarna.. det är bara för vuxna att hålla i den vassa.. så tji fick dom.  : )

Sen fick de hjälpa till att trä på äppelskivor på en pinne.. eller två pinnar blev det. Jag skalade för många äpplen nämligen och tyckte det var onödigt att slänga. Så nu håller de på att torkas till såna där torra äppelskivor man kan köpa i mataffären. De äter ju mycket ekologiskt där hemma.. så då är det här ett snabbt och billigt sätt att dryga ut det ekologiska skafferiet med. Skrutten kastade lille V ut till rådjuren att äta av.  : )
 
Lillsyrran.. pojkarna och jag tog en rask promenad i den fortfarande gassande solen bort till storsyrran och hennes töser. Mer kaffe blev det där.. ute i solen såklart.. och det kändes väldigt lyxigt att ha en fridag där jag satt och njöt av stunden. Gör jag gärna om snart igen.  : )

Åkte sen hem och tvättade.. städade.. diska och plockade fint. Lade mig i rätt vettig tid och sov märkligt.. sov gjorde jag i och för sig.. men hackigt och märkligt. Vaknade mitt i natten och kände en oro i kroppen. Kanske blev M just uppslukad av ett gigantiskt lejon.. eller nersprungen av en springglad elefant.. eller så hade jag bara drömt något jag inte minns vad det var om. Märkligt var det i alla fall.

NU ska jag snart pysa iväg till jobbet.. 10-19 blir det idag måndag. Så.. måste sätta fart här nu så jag inte blir sen. Hoppas ni får en bra start på denna vecka.. numero 12.  : )

// Kram så länge.. Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0