Brandlarmet gick just..

Lördag till Tisdag..


På lördan jobbade jag 10 - 17.. åkte sen direkt ut till Rindö för att titta på Melodifestivalen med lillsyrran och gänget. Tacos till middag och sen bus för hela slanten.. de pojkarna vet hur de tar kål på folk.. bokstavligt skrivet.  : )

På söndan åkte M och jag sen upp till gården.. han hade ramlat in hos mig på sena natten efter middag hos vänner inför den Afrikaresa de i mitten av mars kommer göra. Borde kanske skicka ut en varning på Djungeltrumman till att söta djur som spatserar omkring där nere i lugn och ro. Snart kommer ett gäng skjutglada vitingar ner för att förvandla dom till vackra troféer upp på väggarna.

Uppe vid stugan rensade vi ut det sista rummet så vi kan börja sätta fart och få det klart att inreda och möblera. God middag med föräldrarna och sedan en rätt tidig kväll då båda skulle upp en timme innan tuppen gal.  : )

På måndan jobbade jag 9 - 19 med ett morgonmöte inräknat.





Idag tisdag jobbar jag 11 - 20.. sitter just nu med en väldans proppfull mage. Gick bort till Restaurang Ariston.. en restaurang som gör galet god husmanskost.. och beställde med mig en låda med Grillad rostbiff.. potatisgratäng och haricoverts.

Det var så galet gott.. jag bara åt och åt och åt. Ni känner kanske igen det när det är så där galet gott att man inte vet var man ska ta vägen.. när smaklökarna bara skriker efter en tugga till.. och en till.. och en till. Det var som en Nyårsrakets-smällar-fyrverkeri-smakexplosion i munnen. Så nu ser jag ut som en rund och go Barbamamma i min siluette.. rund och go som sagt.. fast med klena armar och ben förstås.. som en nyäten pytonorm.. ha ha.

Just det.. innan lunch kom min biopappas gamle vän B och hämtade ut sina nya glasögon. De satt som en smäck.. hoppas nu bara han blir nöjd och glad med dom.  : )

En rätt kul sak som hände idag.. när jag hämtade min lunchmat på restaurangen.. stod och lassade ner sallad från buffén i en låda.. å så kom den trevliga tjej-kvinnan i kassan fram till mig.. frågade om jag jobbade som läkare..
- Nä.. jag säljer glasögon, svarade jag med ett leende. Det är kanske p.g.a. mina glasögon du tog mig för att vara läkare.. ser smart ut och så. Jag kan kanske hjälpa dig ändå med det du tänkte fråga, sa jag till tjej-kvinnan. 
- Jaha.. jag hade fått för mig att du är läkare för jag har hört dig prata i telefonen om just kroppen och hälsan och sånt vid några tillfällen. 
- Nja.. det var nog bara med min mamma jag pratade.. vi brukar prata om krämpor och annat.. så det är nog därifrån du kan ha fått det.
- Jaha.. ja annars hade jag tänkt fråga dig om en sak.
- Ja men ta du en Alvedon och ett äplen om dagen så ska du se att det går över, svarade jag med ett leende.

Båda skrattade åt hela alltet och jag tog min påse med mat och gick tillbaka till jobbet. Himla kul. Något för mamma att skryta om för sina vänninor.. att folk tror att jag jobbar som läkare.. fint som snus.  : )

Jahapp.. nu gick brandlarmet också. Det är ett jäkla tjutande och den stereotypiska rösten gör sig hörd om och om igen.. -Brand har utbrutit.. var vänlig och lämna byggnaden..! Förmodligen är det ingen eld som härjar utan bara ett fellarm som gått. Men för att vara på den säkra sidan är det väl bäst att klä på sig jackan och gå ut i friska luften.  : )

* * *

Ja vi hann nästan bara ut och dra några andetag i den kyliga luften innan Larmet avfärdades av högtalarrösten. Rasten är snart slut så ska bara göra mig en kopp kaffe att ta med upp. Känner mig trött i ögonen.. trött men jäkligt glad.. och kär.. jag känner mig tokförälskad idag.. vet inte varför då inget speciellt hänt sedan igår. Men hjärtat mitt pumpar och slår.. för M.. som jag är galet kär och förälskad i.  : )

Hoppas ni haft en trevlig vecka så här långt. Var rädda om er och kör försikitgt.

// Kramar till er alla.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0