Foton från min lediga tisdag på Gården

Måndag till Onsdag..


På måndan jobbade jag 9-18. Började dagen med ett morgonmöte.. och gick sen vid sex istället för sju som jag annars skulle gjort.

Körde direkt upp till M på Gården och såg fram mot en ledig tisdag där uppe med det jag skulle hitta på.  : )
















 

Det blev som ni ser av fotografierna ovan en härligt solig och varm tisdag. Helt otroliga 21 grader i skuggan vid halv elva på förmiddagen. Jag åkte in till stan en sväng.. väldans charmig innerstad med sin kanal.. många uteserveringar och fik. Tror nästan att alla stans människor satt på antingen någon stol i solen och njöt.. eller på någon av de gräsmattor jag passerade här och där. Underbar dag som jag hoppas det kommer fler av framöver.  : )

När jag kommit hem från stadsbesöket gick jag och Ms mamma A-C ner till en plätt M vält kvällen innan. Vi slängde ut frön som ska bli till foder åt rådjur och älg. Sen är det bara för M och hans jägarvänner att sitta bakom ett träd och sikta. Lite fuskigt om man jämför med jakten i Afrika de var på nyss. Fast å andra sidan jagade de då i ett gigantikskt hägn.. så där kunde inte heller djuren springa sin kos.  : )

På kvällen kom en vän till M och hans lille son över en sväng. Saft och kakor för den lille.. och kaffe för oss äldre. Blev mycket prat om jobbet och jakt för dom.. så jag smet iväg och visade lille E fyrhjulingen och de vitsippshav vi har på tomten. Vi plockade en liten bukett E kunde ta hem till sin mor och nyfödda lillasyster.. gör nog susen det där.  : )

M är uppe och jagar ikväll med två av sina vänner. Rådjur och vildsvin står som måltavlor denna gång. Jag är nu grusig i ögonen och ska därför borsta tänderna och sen hoppa ner under täcket. Hoppas ni haft en bra start på denna vecka och får en lika så trevlig fortsättning på den också.  : )

// Sov så gott och kram så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0