Lillsyrrans sto W tävlade i helgen som var

Lördag till Måndag..

Var uppe på Gården denna lediga helg vilket var skönt trots vädret som var lite så där halvbra.  : )

På söndan var det dags för lillsyrrans häst W att tävla i dressyr. Placeringen har jag ännu inte fått någon kläm på.. men det såg fint ut trots en liten felridning av ryttarinnan som styrde ekipaget. Sånt som händer.. båda klarade sig med alla benen hela och ett gott humör hade de hela vägen igenom.. så då ska man väl vara nöjd och glad för det.  : )

Nedan finns bilder jag tog på lillsyrrans sto W och som ryttare för dagen är det syrrans goda vän och tillika den som rider in hästen.. M. Duktig tjej som har rejält med skinn på näsan både vad gäller människa och djur.  : )








































Framridningen gjordes inne i ridhuset.. och sen när det var dags för W att gå in och visa vad hon kan.. då bytte jag över till filmande istället. Därför finns inga fotografier på själva tävlingsmomenten utan ni får försöka klara er med bilderna jag tog under uppvärmningen som visar vilket praktfullt sto hon ändå är. Ni kan tro att lillsyrran var stolt som en Höna när hon såg sin lilla tös ranta runt i ringen.  : )

Idag måndag har jag jobbat 10-19.. och det blev en rätt lugn dag.. både bakom disken och framför.  : )

Nu sitter jag hemma i soffan och ska strax släcka ner för kvällen.. känner mig lite grusig i ögonen trots att klockan inte hunnit slå särskilt många slag för denna kväll. Lyssnar på Georgiens låtbidrag detta år One more day.. himla skön låt. Hade gärna sett de vinna.  : )

http://www.youtube.com/watch?v=aFV0Tcy9OXc&feature=related

Hoppas att ni haft en trevlig helg och fått en bra start på denna vecka.. numero 20. Nu är det bara fem veckor kvar till min semester tar sin början.. längtar enormt.. även om sommaren känns långt borta just nu.  : )

Skickar massa Krya-på-dig-kramar till M som ligger under täcket uppe på Gården. Någon basill hoppade på honom idag. Förmodligen är den borta redan imorn då han är av segt virket.. men jag skickar ändå massa kramar till honom.. för säkerhets skull.  ♥ ♥ ♥

// Kram Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0