Ledig dag ute på ön.

Onsdag och Torsdag..


På onsdan jobbade jag 9-18 och åkte sen hem och plockade upp M utanför min port. Iväg en sväng till ICA för inköp av ingredienser till vår återkommande nobelmiddag, blodpudding och stekt falukorv.  : )


M och V i bustagen.


På torsdan var jag ledig.. segade först på förmiddagen efter att M åkt iväg till sitt jobb. Frukosten slank ner.. därefter blev det mest dagdrömmande på soffan och ett försök att komma på vad jag skulle göra av min hittills oplanerade dag.


Bläddrade igenom ett nytt nummer av DV idag.


Vädret var till en början rätt grått och trist.. men sen.. strax efter 12.. då sprack himlen upp och solen tittade fram. NU kom rastlösheten med stormsteg och jag ringde lillsyrran och frågade om jag skulle hämta hem tvillingarna från deras dagis. Jotack.. det kunde jag visst få göra. Så då var det bara att plocka ihop de saker jag skulle ta med mig.. gå ner till bilen.. och börja färden mot V-holm och de små glina.  : )


Blad i motljus nu på tidiga kvällen.


Jag åkte hem till mamsen som plockat fram kaffe och kakor ute på verandan och det var härligt varmt och gott i luften. När klockan passerat tre tog vi bilen bort till dagis.. vi skulle testa att få in deras vagn bak i bilen.. vilket den nästan gjorde också.. fick åka med öppen baklucka 2-3 kilometer hem till huset. Då det är så kort sträcka var det värt det och killarna blev happy happy av att få åka med i min nya bil..  : )
 

Bläddrade också igenom senaste numret av H&Ms annonstidning.

Vi busade på deras altan.. började på en koja men behöver mer byggmaterial så det blir mer ombonat än vad vi hann med idag. De skjusade varandra på sina trehjulingar.. slängde ut alla LEGO-klossar på golvet i deras lekrum.. lekte koja och kurragömma i garderoben.. mamsen fixa middag åt dom.. och sen kom lillsyrran hem och tog över.  : )

Jag släppte av mamma vid hennes tomt innan jag körde ner mot färjan och bilfärden hem. M ringde när jag var på färjan.. vi prata hela vägen hem.. trevlig med sällskap i bilen.. oavsett om det sitter någon bredvid eller någon i luren.  : )


Syrenens nektar fyller rummet välkommet.


Väl hemma upptäckte jag syrenen på andra sidan gatan som nu står i full blom. Jag tog med kameran dit och tog några bilder.. jag tjuvade även två kvistar att ha i ett glas här hemma. När jag ändå höll på tryckte jag även av ett par kort på ett träd intill. Bilderna ovan är resultatet av dagen som gått.  : )

Nu ska jag avsluta skrivandet för idag. Som vanligt.. kör försiktigt.. var rädd om varandra.. och ta hand om er själva. 

Kram så länge.. Christine 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0