Torsdag och Fredag vecka 18

Torsdag och Fredag..

Idag.. läs torsdag.. är jag ledig från jobbet.. jobbar lördag och söndag istället. Blir en lång vecka med andra ord.. 6 dagar av 7.  : )

Länken nedan är på en låt jag sprang på via P3 häromdagen. Himla skön låt och lite åt Kent-hållet om jag får säga det själv.  : )


Jonathan Johansson - Blommorna
http://www.youtube.com/watch?v=Ty2se_-Z2B4


Lägger upp nya bilder på önskan från mor.. denna gång blir det fokus på tvillingarnas jungfrusitt i en av Ms pappas många traktorer. De njöt verkligen av att få sitta där bakom ratten. Och även om fordonet inte var i rullning fick de i alla fall höra motorns brummande dova ljud när M vred om nyckeln åt dom.  : )




Jag slängde ihop varsin äggmacka á la Luxury åt oss stora.. medan pojkarna fick varmkorv, prickigkorvmacka och massa annat att mumsa på. Katten Nickelina som bor på Gården är en väldans söt liten flickkatt. Hon kommer alltid fram till en i språng och stryker sig mot ens ben. Himla söt som sagt.. glad att hon finns där.  : )



 
Efter att pojkarna sprungit vägen tillbaka mot stugan blev det kaffe.. Nespresso så klart.. och massa kakor till. Lightsaften Hallon gick verkligen snabbt åt.. kanske en favorit hos pojkarna.  : )

När Mims med familj börjat rulla hem till ön igen var det dags att ta fyrhjulingen bort till Ms föräldrar. Mamma A-C hade gjort sin goda silltårta.. premiär för mig.. en storfavorit för M och hans pappa.  : )



Innan vi fick besök uppe på Gården.. hann vi med att ta ner stubbarna en bit under marknivå så att vi sen kan fylla upp med grus och annat ovanpå. Vi fällde ju några trän på fredan där det sen ska bli parkeringsplats för tre bilar.. bra att ha vid besök av nära och kära.  : )

 Nu har det hunnit bli fredag.. den 6 maj.. ska jobba 10-19 idag så ska börjar ordna mig klar inför bilfärden bort mot SKHLM på andra sidan stan.

Jag jobbar ju hela helgen men ska ändå försöka göra något trevligt av timmarna efter jag jobbat klart. M åker upp till stugan ikväll för att fixa lite av varje i helgen.. bland annat flytta på min gamla bil som lämnats vad jag hela tiden sagt lite i vägen. Igår bad Ms pappa honom om hjälp att knuffa den åt sidan mer än hur den står nu.. så han kommer förbi med den stora traktorn. Hade vi gjort det från start.. hade jag sluppit skämmas nu för att mitt gamla åbäke till bil blockerar hans framkomst och redan stressade odlingsschema.  : )

Hoppas ni alla får en fin helg med det ni hittar på. Kör försiktigt.. tänk positivt.. så ska ni se att allt blir rätt så behagligt och glatt runt omkring Er.  : )

// Kram så länge.. Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0