Jobb.. besök på ön.. och samtal med polisen

Lördag..


Idag jobbade jag 10-16 och åkte sen ut till R-ön för att hänga ett tag med lillsyrran och hennes små. De var minst lika pigga som de alltid är. Till en början har man koll.. men rätt som det är slår det över och de börjar skrika utan anledning.. springer runt.. river ner saker och man blir då bara såååå trött på dom. Och inte lyssnar de på en heller när man ber dom uppföra sig.  : )

Men som sagt.. oftast är de bara goa och mysiga att vara med.. så detta eländiga beteende glöms snabbt bort när man sen får en bamsekram av dom.. eller då de frågar när de får komma upp till Gården igen.  : )



Jag vill snart till Fotografiska igen.. bara de får någon ny trevlig fotoutställning att gå på. Funderar till och från på att bli medlem hos dom.. för snart är jag och min vän S ändå uppe i vad ett årskort kostar. Å andra sidan hoppas jag flytta en 8 mil uppåt så snart det bara blir möjligt.. och då blir det kanske inte lika ofta jag kan springa på fotovisningar och annat trevligt här i stan.  : )

Nu sitter jag hemma i soffan.. allena.. då M är uppe på Gården och fixar på. Finns alltid saker att göra där uppe.. annars kan man ge en hjälpande hand till föräldrarna som har både mark och djur att ta hand om. Jag längtar upp dit hela tiden.. mår bra där uppe i den friska luften och de öppna tysta vidderna. Jag i ett nötskal.. blåkläder och skit under naglarna.  : )

Nu ska jag avsluta här.. göra mig en Leverpastejsmörgås och en kopp varm nyponsoppa till.. efter det är det sen dags att borsta tänderna. Imorgon jobbar jag 11-17.. sen är det raka spåret hem och tvätta vid sjutiden. Packa väskan som jag tar med upp till M när jag rullar dit efter jobbet på måndag. Längtar längtar längtar som sagt.  : )

Hoppas ni haft en fin lördag med sol och värme så go.

Förresten.. ikväll på vägen hem från ön såg jag resterna av en Valborgsbrasa som börjat brinna igen.. eller snarare ha rökutveckling. Intill Norrtäljevägen vid Södra Viggbyholm. Det är ju en vecka sen den var igång.. och nu sju dagar senare tar det fyr igen.. märkligt eller bara dåligt släckt av Eldvakterna. Jag kunde inte lämna den åt sitt öde då ingen annan människa fanns i närheten. Åkte därför tillbaka och av motorvägen och letade mig sen fram till där den fanns. Ringde därefter när jag var på plats Närpolisen 114 14 och bad dom skicka någon från Brandförsvaret att släcka högen och få koll på den.

Innan jag bestämde mig för att slå polisen en signal kände jag mig som en amatörsnut.. en typ som gillar att leka polis och kontakta lagens långa armar om något ser märkligt ut.. istället för att strunta i det som de flesta andra skulle gjort. Men när jag sen började köra hemåt igen.. kändes det bara bra att jag gjort en god insats för samhället.

Tänk om fler ringde eller påkallade hjälp vid såna här tillfällen.. då skulle världen bli så mycket vackrare och trevligare att leva i. För hade jag inte ringt.. och ingen annan heller gjort det.. då vette sjutton om inte hela gräsfältet kunnat ta fyr. Så jag klappar mig därför själv på ryggen.. och gör High-five med mig själv. Jag är ju oftast en väldans snäll människa som bryr mig om andra än bara mig själv.. och det är jag jäkligt stolt över.  : )

Kram på er.. och se nu till att vara lite vardagshjältar ni med om ni får chansen.. för jag tror starkt på att man då får en bättre plats i himmelen.  ; )

// Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0