Härlig fika på Söder med min vän S

Söndag..

Idag jobbade jag 11-17 och åkte sen direkt in till Söder där jag mötte upp min goda vän S.  : )

Vi köpte med oss varsin kaffe.. äppelkaka och kall dryck ut i solen. Hittade en gräsplätt intill vattnet framför café/klubb Strand.. Hornstull. Vi babblade snabbt bort två dryga timmar om allt mellan himmel och jord. Det finns alltid saker att prata om.. vi är ju experter på att prata vi två.  : )

När vi sen skulle gå ifrån gräsvilan vid halv åtta-tiden.. var redan kön in till stället lång. Märkligt.. trodde folk gick ut först efter midnatt numera.  : )


Hornstulls strand



Slussen



Biograf Rio

Fotografierna ovan togs ikväll. Första fotot är där nere intill vattnet.. där finns lite tidigare på dagarna öppna fik.. affärer.. och en jäkla massa söderfolk. Ganska kul att titta på dom.. i smyg förstås.. för de har verkligen originella stilar.. och alla har dessutom sin egen knorr på outfiten.  : )

Fotografiet i mitten är från Slussen. Fick rött ljus där jag satt i bilen och drog därför snabbt upp kameran och tryckte av.. på vinst och förlust. När ska de börja rivningen av Slussen egentligen..? För snart måste det ske.. rätt risigt här och där. Läskigt om man skulle få allt i skann.. sitter i bilen och lyssnar på P3.. solen skiner.. fåglarna kvittrar.. just avnjutit en god fika- och pratstund med en go vän.. och sen bara Brak.. pang rätt ner i knät.. inte så bra. Blir nog huvudvärk av en sån smäll skulle jag tro.. förmodligen mer åt Migränhållet med tanke på all betong som finns där uppe.  : )

Fotot längst ner är taget inne på Rio café/bio vi hittade alldeles ovan vattenremsan. De har frukostbio och annat skoj där. S tog program med sig hem.. ja det är också S som syns till vänster i bild.. och varsin anmälnings-blankett för att bli medlem hos dom. Så varför tveka.. kan vara skoj att prova något nytt.. och så är det gratis också.  : )

Nu sitter jag hemma i soffan.. ska strax borsta tänderna och sedan krypa ner under täcket. Ikväll är M ute och jagar med sin vän P och ska försöka få varsin bock i kikarsiktet. Menar så klart ingen snuskig gubbe som smyger runt i buskarna.. kallas också ***bock.. utan jag menar självklart Rådjursbock. Egentligen vill man ju skjuta båda två.. men de har bara tillstånd att knäppa den ena av dom.  : )

Nä.. nu ska jag avrunda här och börja fixa klart för kvällen. Imorn blir det morgonmöte vid 9.. sen jobba till 19 men ska försöka gå redan vid 18 istället. Snabbt ut till bilen sen och 1,5 timme bilkörning upp till M på Gården. Uj vad jag har saknat honom de här dagarna då vi inte har setts. Jag ska ta igen alla kramar jag gått miste om.. det kan jag lova.  : )

Hoppas ni haft en trevlig helg med det ni hittat på. Var försiktiga ute i solen.. den tar mer än vad man kanske tror. En vän till mig har blivit förbjuden av läkare nu att vistas ute i solen utan solskydd.. för alltid. Hon har nämligen fått förändringar i huden som de nu ska analysera om de är farliga eller ej. Bara dryga 40 år är hon.. så tänk klokt.. sola måttligt.. så ska nog allt lösa sig ska ni se.  : )

// Kram så länge.. christine 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0