Frostbitna bilder

Fredag..


Hej go vänner.. nu har herr Frost kommit till oss igen.  : )

Nedan är bilder jag fångade med min minnesmaskin när jag var ledig i går och var uppe hos M på gården. Jag hann med en tur ut i den frostbitna skogen intill och hittade ca 40-50 gulbrun trumpetsvamp som växt upp här och där.

Först tänkte jag att det kanske är tokigt att plocka dessa nu stela kalla isiga svampar.. men vad sjutton.. de får väl tina upp på matbordet och inne i värmen i stugan då.  : )


























Imorse.. läs fredag.. gick jag upp tillsammans med M strax efter sex på morgonen. Efter att han åkt till sitt jobb satte jag fart. Först frukost och sen satte jag tänderna i tapetrullarna som pockat på min uppmärksamhet sen dagen innan. Idag skulle de bara upp. Jag ville överaska M när han kommit hem från jobet sitt. Nu slipper M själv kämpa med dom i helgen så det var med ett nöjt leende jag körde ner till storstan och ett arbetspass 10-20. 

Nu har jag just ätit och ska strax krypa ner under täcket. Blir allena denna natt och i skrivandets stund saknar jag M som stannat uppe i norr då jag ska jobba hela helgen. Även om vi senast sågs för blott 16,5 timmar sen.. så känns det tomt utan M tätt tätt intill.  : )

Hoppas att ni nu får en fin helg med det ni hittar på.

// Kram så länge Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0