Sommar och sol och jordgubbar på faten

Onsdag..


Har haft ledigt i 10 dagar och jobbar nu åter igen. Fem veckor av arbetsplikt gäller innan jag får mina efterlängtade tre lediga veckor igen.  : )



M och jag på Eckerölinjen i förra veckan. Strålande sol.. blå himmel.. fullt på hyllorna i Taxfree-butiken och gott på tallrikarna.  : )



Eckerölinjen igen.. som taget ur en Pripps Blå reklam fick jag just höra.  : )



Jordgubbar och sommartårta på Midsommarafton tillsammans med nära och kära.



Men min vän S.. tillika gammal kollega.. gick en sväng på Söder och pratade ikapp oss sen sist.


Är just nu på jobbet fram till 18. Sen får vi se vilken energi gubben min har då han åkt på något skräp i hals och kropp. Kanske samma som jag dragits med i ett par veckor nu eller så en annan mer elak art då hans hälsa är mer instabil än vad min varit hittills. Krya på dig hjärtat.

Ska nu se vad som behöver göras här i butiken innan allt sätter fart. Igår var jag ut till mamma.. vi plockade fläderblommor att göra saft på..  blev ca 90 + 80 st.. ligger i skrivandets stund i varsinn Höganäskruka och på fredag blir det dags att sila upp allt och hälla över till flaskor. Jag åkte ensam och hämtade pojkarna igår då även mamma är skruttig. Tack och lov var de super rara mot mig så jag behövde inte höja vare sig röst eller finger åt dom.. utan de skötte sig helt och hållet själva.  : )

Kanske var det den gigantiska Spirellon.. Snurren som vi kallar den.. isglassen med fruktsmak som gjorde dom fromma som lammungar.  : )

Hoppas ni haft fina dagar sen sist. Var rädda om er.. om varandra.. ta inte era närmsta för givet för blir man bortglömd känns det i själen. Nää.. så sätt fart.. ät tillsammans.. fika tillsamman... promenera tillsammans.. ring och träffas.. berätta för din käresta/käreste att du håller den kär.. inte bara nu för att det är sommar.. utan alltid så klart. Gör din omgivningen glad och nöjd för då blir även ni själva likadana i sinnet.. lovar och svär.  : )

// Kramar så länge.. Christine

Trackback
RSS 2.0