Kort med bilder

Torsdag..


Idag är det Kristi himmelfärdsdag.. denna soliga.. varma söndag i maj.



Vårginsten
hos mammas granne står nu i full blom.



Lille M
tittar bort mot husbåten de gärna åker till när jag hämtar dom från deras förskola.



Lille V
tar några väl valda danssteg i trappen upp till deras hem.



Fru And
har av någon anledning valt att flytta in på gräsremsan intill parkeringen utanför.


Förstår inte hur hon tänker den lilla damen.. för hon har stora bullriga bilar parkerade på ena sidan och så husbygget på andra sidan. Kallt.. blåsigt.. och absolut inget skydd eller mysfaktor där inte. Som tur är har jag sett Herr And vara där ibland. Skulle kanske ringa en Viltvårdare som får hjälpa till och flytta henne ner till vattnet istället. Ska se vad magkänslan säger mig framöver.. menar om hon behöver hjälp eller har det bra som hon har det nu.  : )

Hon är i alla fall himla söt som kommer vaggande emot mig när jag sätter mig ner på knä. Idag trodde hon jag hade med ätbart i påsen jag höll i.. men icke. Hon tittade på mig.. sedan  på påsen.. och så upp på mig igen. -Har du något at bjuda på du rara människa..? Jag kunde inte låta henne vara så gick upp och hämtade en flaska med vatten.. några brödbitar.. och så ett tiotal jordgubbar. Kanske skulle hon tycka om något av det. Jag har sett folk ställa dit skålar med vatten.. så visst har hon djurgillande människor som håller ett vakande öga på henne.  : )

Nu ska jag sega på soffan innan det blir dags att sova för kvällen. Hoppas ni haft en bra vecka så här långt och får en likaså bra fortsättning på den.

// Kram så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0