Skitnervös inför ridlektionen idag

Fy tusan.. hur nervös kan man egentligen bli? Förmodligen ligger jag högst upp på skalan och skulle jag mätt pulsen dunkar den nog på i 190. Idag är det då dags för den privatlektion jag bokat in.. jag ska provköra häst igen. Sist gick det ju som jag tidigare nämnt.. och det är den känslan när jag låg omtumlad nere i sågspånet som vägrar släppa taget om mig.

Jag ska göra mig en god latte så kanske min rädsla försvinner. För av någon konstig anledning blir jag väldigt glad av att dricka kaffe.. får pirrande känslor i kroppen som om jag var kär.. så en stoooooor kaffe får det bli.  : )

Jag ska hämta upp E vid hennes skola så hon kan följa med och vara mitt moraliska stöd och hjälpa till rent praktiskt om kusen visar sig vara vild att klä på. Skönt med hästvana människor i ens närhet. S berättade innan han gick till jobbet att även han ska titta på.. hjälp.. nu får jag inte klanta mig. Undra om takterna från förr sitter kvar. Det sägs ju att det är bara att hoppa upp i sadeln igen så kommer allt man tidigare lärt sig tillbaka. Men jag är ju halvgammal och lite disträ.. så jag lär inte vara särkilt motaglig för en flashback över intränad teori och ridvägar. Nåja.. de som ser på från läktaren får ta det för vad det blir. Jag är en gammal rostig ryttare.. men ska iaf göra mitt bästa för att jag ska få en trevlig timme på hästryggen.


Så snäll som den här hästen ser ut kan den omöjligt vara elak.

* * *

Ridningen gick kalas.. så om fyra veckor ska jag upp i sadeln igen. Tyvärr blir det inte fler tillfällen efter det då samtliga privatlektioner fram till nyår redan är uppbokade. Hästen heter Addie ( ej hästen på bilden ).. ett fuxfärgat sto som charmade mig totalt. Hon var jättesnäll.. söt.. lydig.. lättkörd.. skitbra att rida och att göra i ordning före och efter ridningen. Jag sitter nu nöjd och belåten och ser fram mot nästa gång jag ska dra på mig ridbyxorna igen. Ikväll blir det Tacos till middag och hinns det med ska vi se filmen Mamma Mia till flickornas och även min glädje.  : )

Trevlig helg och på återhörande / Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0