Måndag & tisdag

Måndag..

Idag var jag ledig och var mest ute i solen.. fixade med bilder.. tittade i skolböckerna och kramades med Flurr. Efter skolan kom barnen över till oss där de skall vara veckan ut. T berättade att hon fått pojkvän.. WHAT!!??!! Hon är precis fyllda 11 år. Hujedamig.. bara det är en "snäll" pojke.

Ni kan ju förstå att det vimlar av frågor i mitt huvud nu:

1.  Vem är han?
2.  Vad heter han?
3.  Var bor han?
4.  Hur är han uppfostrad?
5.  Har någon av hans föräldrar gjort något kriminellt?
6.  Vad kör de för bil?
7.  Vilket godis föredrar han: salt, surt, sött?
8.  Har han haft en "trygg" uppväxt?
9.  Gör han sina läxor?
10. Har han några syskon, och isf hur många?
11. Vilket lag i fotboll hejar han på?
12. Är han klar med sin läggning?
13. Är han en "player"?
14. Har han snattat någon gång?
15. Tror han på Livs-lång-kärlek?
16. Finns han i Polisregistret?
17. Vet han hur man behandlar en dam?
18. Är han spel, drog eller IT-beroende?
19. Ställer han upp på ett Lampa-i-ansiktet-förhör av mig?
20. Byter han en påse chips till mig mot en kram med T?

Den sista punkten skulle jag kunna bli rik på.. så söt som T är.  :  )


Tisdag..

Idag var det skola från morgon till tidiga eftermiddan. Ja, om nu 15:45 är tidigt eller ej lämnar jag osagt. Jag tog en hutt (Burn energidryck) på lunchen och kände mig riktigt pigg sen för att vara jag. Idag blev skolan därför ganska lättsam och jag funderar nu på att köpa några flak energidryck från Willys så att jag har fram till Examen.  :  )

Jag försöker förtvivlat komma in på skolans hemsida då lärarna lägger upp viktig info där om lektionerna, grupparbeten osv. Vi ska nämligen starta ett större grupprojekt på torsdag i denna vecka och jag har ännu inte lyckets komma in och se vad som gäller. Måste kontakta datasnubben på skolan så får han försöka se vad som är galet.

Snart ska jag ut med Flurr på hans sista promenad för dagen. Sen ska jag borsta tanden och sedan hopp i säng. Hoppas ni haft en bra start på veckan.


http://vux.hule.harryda.se/


Godnatt sen och kram // Christine




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0