Snabbvisit i Gamla Masthugget

Måndag..

Måndag var Fri-skoldag och då passade jag på att träffa mina Göteborgskompisar A och G. Jag lärde ju känna dom när jag jobbade på Åhlens i Nordstan innan jul. De är riktigt goa tjejer de där. Olika till sättet men tillsammans är de fenomenala.  :  )

Vi hade som plan att sitta ute i solen denna underbara molnfria dag. MEN de hårda och kalla vindarna som härjat norröver hade nu också kommit ned till oss. Så även om solen bländade och det såg ut att vara sommarbölja kändes det ändå för kallt att sitta ute. Vi flyttade därför in våra bakar till varsin stol inomhus där det var varmt och gott.

God lunch och bibbel babbel för några timmar framåt och därefter tog jag Ettan hem igen. Trevlig dag även om jag tappade mitt 100-kort (som åkte ur bakfikan när jag rörde på min uppenbarligen alldeles för fasta och dumma högerskinka) och så började S kamera krångla med objektivet vilket gav mig en puls på över 100.. eller rätt siffra som då ska visa DUNK DUNK DUNK.. :  /

A frågade om jag ville låna en ekonomibok hon nyligen köpt 100 sidor: Redovisning för dig som hatar det  av Anna & Johhny Löthberg. Passar nog mig perfekt då jag inte har det helt simpelt med allt vad lärarna säger åt mig att lära. Så G och jag följde med A hem för att både hämta "låneboken" och se hur hon och hennes man M bor.

Ojojoj vad fint de hade det där på toppen av Gamla Masthugget. En gammal lägenhet med vitmålade trägolv. Alla dörrar hade spröjs och var även de vitmålade. Sen har de fyllt sitt hem med tokfina (jag trodde inte att jag gillade den stilen men blev som galen i allt de hade där hemma) loppisfynd från 40-50 talen. Som att gå in i en lägenhet som inte ändrats på sisådär 60-70 år. Det roliga är ju förstås att det är två relativt unga personer som bor där och inga gamlingar. Och hade deras saker varit till SALU hade jag fått hyra en mindre lastbil på Statoil så jag fått med mig allt hem.  :  )

Nu ville jag inte springa omkring med kameran i högsta hugg bland deras saker så därför slutar kameravisningen över måndagen i trapphuset till As hem.




















Hoppas att ni haft en bra start på denna vecka nummer 13.
Kramar och på återhörande// Christine


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0