Oj oj oj.. trött nu men fasiken vad snygg soffan är

Lördag..

Idag ringde klockan vid 08:00. Upp.. åt frukost.. pratade lite med styvpappsen och C vid matbordet.. fick sms av P som sa de var redo för avfärd mot Västerås.. så jag satte mig i bilen strax efter och hämtade upp dom vid Globen där de bor och därefter fortsatte färden mot nordväst.

Väl framme reagerade P och A som jag väntat.. de blev som eld och lågor över Nordiks utbud.. och deras priser. De gick runt och tittade på sortimentet och så plötsligt utbrister P högt.. - Den här soffan ska jag ha.. så är det bara!

Jag kan inte fatta hur det är möjligt.. men de har ett sånt brett utbud av soffor och annat.. designen är bara såååå snygg.. allt från mindre soffor som alla ångar av 2009.. och så finns det allt därimellan och upp till gigantiska hörn+divan-soffor. Man har 300 tyger att välja på.. priserna är oförskämt låga om man jämför med t.ex. Länna Möbler som lätt kan ta 40 000 kr för en soffa utan att skämmas.

Nordiks soffor av modell tresits med divan ligger som min då på 7 000 kr och upp till 10 000 kr.. men visst finns det aningen dyrare soffor med. Men de flesta modellerna hamnar där emellan.. och jag tycker själv man får väldigt mycket soffa för pengarna. Synd bara att butiken ligger så långt bort.. för man vill kanske inte gör en tre-timmars-tur bara för att småkika lite.



Biopappa G kom dit med släpkärran han haft uppe på landet. Jag fick hjälp med att kroka på den på min styvpappas bil istället.. vi fick soffan som levererades i två delar (divandelen för sig och soffdelen för sig) av en av killarna som jobbade idag. P och pappa lassade på den på släpet.. vi kramade om varandra.. pappa och jag.. sen körde han iväg upp till landstället igen. P.. A och jag var nu hungriga så det blev en snabblunch på MAX i Västerås. När sista tuggan var nere satte vi oss i bilen igen för att köra hem mitt "fynd".

Väl hemma i Sumpan lyfte jag och P upp den till mig. Klockan var nu runt 14:30 så vi bestämde oss för att köra bort till café Sjöstugan vid Brunnsviken och köpa oss varsin nybakad vaniljbulle och Rättvisemärkt kaffe till. De hade öppet till 16:00 idag så det skulle vi hinna med utan problem. Där satt vi i solen vid ett av borden i caféets trädgård.. koppen var varm av dess innehåll.. bullen kom direkt från plåten så ni  kan förstå att det smakade smaskens.  : )

Jag ringde styvpappsen där vi satt och hade det bra.. frågade om jag kunde låna bilen lite till och köra över det mesta av mina saker när jag ändå hade tillgång till ett bra släp med kåpa.. och visst kunde jag det. P och A erbjöd sig att hjälpa till med även detta så vi satte av hem till pappa K och fyllde släpet helt och hållet. Efter det körde vi över med allt till Sumpan igen och lyfte snabbt upp allt till lägenheten. Fy tusan vad vi slet.. jag var alldeles varm i kläderna när sista Pack-påsen ställdes in på köksgolvet.  :  )

När vi kånkat klart körde jag hem P och A till sig och tackade ödmjukast för deras stora insats och hjälp idag. Räddande änglar som avsatte en hel lördag på att hjälpa mig komma tillbaka till lägenheten och få ordning på allt igen. STORT tack till er båda.. ni är guld värda att ha som vänner.  :  )



När jag vinkat av dom körde jag hem till min Biopappa i jakobsberg. Ingen av dom var hemma då de är uppe på landet i Fagersta. Men varför jag åkte dit var för att lämna deras släpkärra där.. vilket jag också gjorde. Sen en snabbis förbi Sumpan igen och kollade in allt.. kände in atmosfären.. eller känslan rättare sagt.

Nu när allt är återställt igen känns det som jag kan fortsätta framåt.. istället för att stå och stampa på samma ruta om och om igen. Det är ju en slags prosess det där med att dela på sig och flytta från tryggheten i att vara två och sina drömmar. Man kan inte bara tänka om som ett fiskstim som ändrar riktning bara sådär. Jag har ju haft en kurs inställd ett bra tag nu.. och sen huxflux ska jag nu skissa upp en ny väg jag ska börja gå på. Men.. allt har sin mening.. och allt tar sin tid.

När jag låst lägenhetsdörren bakom mig körde jag hem till min styvpappa igen. Jag frågade om jag kunde sova hos dom en sista natt då jag inte har något framme i lägenheten ännu. Allt är ju fortfarande nedpackat och det är sånt jag ska börja med imorn tänkte jag. Och istället för att sova i en rörig lägenhet och utan något att äta imorgon bitti.. sover jag här och kan äta frukost i lugn och ro innan jag städar av här.. packar min bil med det sista och sedan kör hem till mitt och öppnar upp lådorna från mitt gamla hem igen.  :  )

Just det.. måste bara berätta om vilket mottagande jag fick av grannarna när de såg mig där vid huset. Först var det två medelålders kvinnor som kom och kramade om mig och frågande vad jag gjorde där. Engelsmannen i lägenheten ovan min hade sett min bild häromdagen och välkomnade mig hem igen. Paret som bor på samma plan som mig har fått tillökning och sa även de att jag var varmt välkommen hem till huset igen.. och även att komma förbi och säga hej till deras lille son (deras första) på 4 månader.



Igår träffade jag på ytterligare fyra grannar som de också hejade och frågade frågvist vad jag gjorde där.. flyttade ut resten eller flyttade hem igen???? När läget är som det är betyder detta oerhört mycket för mig.. även om de "bara" är mina grannar i huset så gjorde deras gester det lättare att komma tillbaka till det som var då.. och inte menat att vara nu. Men efter detta känns det inte så tungt att återvända till min gata.. även om jag inte hade som plan att göra det igen.

Nu är tänderna borstade och jag har gått upp på kammaren för att bara skriva av mig här och sedan släcka lampan för natten. De två senaste dagarna har varit hektiska och idag har jag haft sån muskelvärk i benen och skinkorna.. främst den högra (fråga mig inte varför). Detta har kommit efter allt upp och nedklättrande på stegen efter gårdagens tapetsering. Aj aj.. men då har jag iaf kvar lite muskler i kroppen.. då de känns av idag menar jag. Dom säger bara till mig att jag borde tränad lite oftare.  :  )

Hoppas ni haft en fin helg så här långt. Sov så gott och hoppas morgondagen bjuder er på trevliga upplevelser. Kram och på återhörande  // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0