Sol idag

Onsdag..

Nu har jag varit uppe sen 06:38.. varför kan man undra. Ja jag kanske ska ställa den frågan till min kropp och skalle som anser oss vara redo att börja dagen då. Ingen klocka har ringt upp oss.. ingen granne för oväsen så tidigt att jag inte kan fortsätta min skönhetssömn.. jag bara vaknar ändå.. som en gammal tant på sjuttio-någonting.  :  )

Nu ska jag gå ut i solen och söka efter sanningen.. för någonstans där ute måste den väl ändå finnas. För inte gör den det i någon av de lådor jag försöker ta tag i och tömma. Har fastnat i något slags segvakum där tiden bara rusar fram i blindo.. utan att jag får någonting vettigt gjort.




Foton tagna i Göteborgs Botaniska Trädgård våren 2009.


Visst gör jag saker och det är i stort sett ett hem igen.. men det saknas något ändå.. säkert massor. Just nu längtar jag bara ut till V-holm och ön utanför. Ska dit på lördag och hoppas det blir finväder så man kan ut och gå på grusvägarna som ringlar runt där.

* * *

21:02

På den tidiga efermiddan gick jag ut i solen och satte mig nere vid vattnet en bit bort från där jag bor. Till mitt sällskap hade jag A-M som även hon var promenad och kaffesugen. Vinden var mild och kluckandet under bryggan där vi satt.. kändes härligt somrigt.

Jag kommer sakta framåt här hemma men skulle gärna ha mer fart så jag blir helt klar nån gång. Men ingen idé att stressa upp sig här nu.. för det blir inte bättre av det och så kanske det går sönder saker på vägen. Så lugn och fin.. Verum Hälsofil.. allt blir bra till slut.. förr eller senare.. nu eller snart.  :  )

Hoppas ni får en fin onsdag med det ni hittar på. // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0