Bettan.. min söta men smått deffekta ögonsten

Torsdag och Fredag..


Igår var jag ledig från jobbet.. solen sken.. svetten lackades utmed ryggen när jag satte mig nere vid vattnet och läste ur en bok.

Jag hade tidigare på morgonen varit bort till Bil-Bödeln i Solna för att se hur många Brasse (fel fel fel) min lilla Bettan har. Jag försökte spela cool och satte mig denna gång ner på en stol och läste ur dagens Metrotidning som låg på bordet. Så här i efterhand kommer jag inte ihåg något av det jag läste.. för hela tiden höll jag koll i ögonvrån på bilen nu upphissad i taket och en sammanbiten besiktningsman som stod under för att granska varje liten del av hennes underrede. 

Efter tittandet tog han ut bilen för en sväng.. var tillbaka efter någon minut.. jag reste mig upp.. gick bort till disken.. frågade snabbt hur det gick.. mja det är några saker som måste rättas till. Nääää inte nu igen.. denna gamla men underbara lilla skorv drar ju på sig deffekter som en gammal människa gör. 

Jaha vad är det nu då frågade jag och höll andan. En positionslampa fram fungerar inte.. WHAT.. jag kollade ju alla lampor kvällen innan och fick till och med hjälp av P att kolla att allt var ok. Detta var på vänster sida.. samma sida som jag för några få veckor sen fick hjälp av min biopappa att byta ut hela lampkasetten.. ja efter bilskadan ni vet och då fungerade allt.

Så jäkla dumt och höjden av otur att den gått sönder just nu innan besiktning. Irriterande.. men en smärre sak att byta ut för jag tror jag kan byta den själv.. annars får jag be pappa igen.  : ) 





På besiktningsprotokollet fanns en rad med Bra att veta där det stod att drivaxelknutarna bak.. de yttre.. deras skyddsbälg var skadade och läckte olja. Detta bör man byta ut rätt snart i ett förebyggande syfte så inte hela knutarna istället brakar.. då blir summan betydligt större än vad jag nu om ett par veckor kommer behöva betala för lagningen av skyddsbälgarna.. alltid något att vara glad åt.  : )

Bettan blev underkänd vid kontrollbesiktningen MEN tur nog behövs det inte någon ombesiktning. Jag ansvarar för att felen åtgärdas snarast möjligt.. vilket då blir fixat 3/6 då jag bokat in tid hos en bilverkstad som min biopappa tycker är bra. Hoppas bara inte skiten går sönder helt och hållet fram tils dess.. för jag har inte räknat med verkstadskostnader på mer än 3 000kr. Blir det så får jag ta ett extrajobb.. kanske på McDonalds och sälja gamla burgare till folket.  : )

Nu ska jag piffa till mig inför dagens jobbpass. Det ska bli kanonväder även idag.. synd jag jobbar men det kommer nog fler fina dagar framöver.

Imorn jobbar jag också.. på lördan fram till 17.. och efter det ska jag hitta på något trevligt att göra på kvällen. På söndan är jag ledig igen och åker ut till ön och hälsar på dom som är hemma då. Tvillingarna är det medan de större flickorna (storsyrrans) är hos sin far denna helg.

Hoppas ni får en trevlig avslutning på denna arbetsvecka och får en kanonhelg med det ni hittar på. Bränn er inte i solen.. akta er för bildrumlar i trafiken.. och glöm inte att krama om de ni håller kär.  : )

// Kramar från mig.. Christine

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0