Ditt och datt

Fredag..


Idag blir det kvällspass på jobbet som följs åt av en helhelg i samma anda. Men vad kan man göra.. bara gilla läget och hoppas att det utdelar sig possitivt på lönechecken när den sedan kommer i min hand.  : )

Har inte riktigt skakat av mig gisslet jag drog på mig igår hos tandis. Kanske var det dumt att sätta sig i stolen när näsa och hals fortfarande är täppta.. det gör förmodligen inte saken lättare att hantera. Sen var undersökningsrummet nymålat i kallaste vitt och stolen och prylarna var också helt nya. Jag kände mig som en Alien just på väg att disikeras.

Repliken tandis uttalade när jag klev in i rummet "-Vi har inte hunnit lära oss allt med de nya instrumenten än, men det ska nog gå bra" satte igång panikkänslor i kroppen. Har faktiskt inte känt mig så vek på länge.. men igår krachade jag rätt ner i backen.. zzzzzzzzz.




Saknar Flurr något fruktansvärt somliga dagar.


Nåja.. nog pratat om tandläkarskräck. Snart är det jul igen.. bara 8 dagar kvar. Hela det här året har gått fort.. på gott och ont. Jag har inte hunnit med att göra en del av de saker jag fortfarande skulle vilja göra. Men å andra sidan är jag glad att när nyårsklockorna klämtar i kyrktornen runt omkring.. ja då blir det som att vända blad som Kungen skulle säga. Lägga det gamla bakom sin rygg och istället blicka framåt. Men vartåt blickar jag kan jag undra..? Ingen aning.. ingen aning alls.  : )

Ja snart är sista rasten slut för idag. Ska strax gå upp och byta av mina kollegor som ska hem och ha det ledigt och gott under helgen. Vi ses i.o.f.s imorn igen på julmiddagen vi ska med jobbet då. Hoppas ni får en trevlig helg med det ni hittar på. Klä er varmt och se var ni trampar så inte halkan drar omkull era fötter. : )

// Kram Christine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0