Varning för mail som ej skickats

Söndag..


Sitter just nu i soffan uppe i stugan.. eldloppor dansar omkring bakom glaset till öppna spisen.. M hörs snarka och snusa från sovrummet.. och solen skiner så starkt utanför att jag måste kisa med ögonen för att se vad jag skriver.  : )

Häromdagen blev min ena mailadress kapad av någon.. något. Det gäller adressen [email protected] som numera.. med hjälp av Hotmail.. ligger spärrad och begravd för all tid.

Det obegripliga är.. och jag fattar inte hur det har kunnat ske.. var denna någon har kommit över mina inloggningsuppgifter och vad finner den för kul i att sedan skicka ut mail med viruslänkar till de jag har i min mailadressbok. Mamma fick ett och då hon inte är van vid sånt här skit.. tryckte glatt på länken för att se vad "jag" har skickat för skoj till henne. Så nu återstår bara att se vad det har fått för konsekvenser för hennes del.

Jag hoppas att hennes svärson J.. tillika pappa till tvillingarna.. kan titta på detta då han har datorer som jobb. Stackars mamsen.. nu lär hon aldrig mer öppna mail jag skickar till henne.  : (

Idag är det dags för byte av däck på bilarna. Vi är lite kluvna inför detta då det kom en hel del av snö här uppe igår (i skrivandet stund har det mesta smält bort tack och lov).. och det ska komma lite till i veckan. Men.. sommardäcken ska sitta på från imorgon 16/4 så det är väl bara till att byta dom och sen köra försikigt om det bli oväder igen.

Jag ska också ta mig en titt i grönsakslandet och se vad som behöver göras där.. innan frön och plantor åker ner i år igen. Förra året blev en kanonskörd om jag får säga det själv. För vi fick upp av allt vi satte ner.. ja förutom rädisorna som inte trivdes alls. Så de struntar vi i år om vi nu inte gör en egen liten mylla åt dom.. blandar upp jorden med annat som de kanske bättre föredrar.  : )

Nu ska jag göra mig en stor kopp kaffe.. några smörgåsar till.. och sen smyga in till M och se om han är redo att börja dagen. Oftast vaknar jag.. vi.. numera väldigt tidigt på våra lediga helger.. fattar ingenting när man kan få sova ut hur länga men vill. Men nope.. det kan vara allt från 6:30 - 8:30 som jag oftast kliver upp.. mest åt de tidigare timmarna ska jag tillägga. Pensionärsvarning. ja förmodligen.  : )

Hoppas ni får en kanonsöndag med det ni hittar på. Kör försiktigt och var rädda om er och om varandra så klart.  : )

// Kram så länge.. Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0