M och jag på gammalt vis

 Fortsättning från imorse..

 M och jag på bänken nere vid åkern.. lika roade av kameran som vi alltid är.  : )
Mormors pappersblomma i närbild.. en av de vackraste blommor Han där uppe skapat.  : )

Spanar efter vilt.. inte för att jaga utan för att räkna in dom till hösten.
Idag lyckades M och hans far G sälja iväg min gamla Bettan. Det var inte en dag för tidigt och tyvärr blev priset därför kasst. Men.. då jag lämnat henne vind för våg uppe vid gården är det inte heller många ören jag kunnat räknas få för henne heller. 

Lite knäppt känns det allt.. hon var min första.. men absolut inte min sista och jag hann inte säga hej då till henne.. på ett gediget sätt menar jag. Jag skulle ha omfamnat hela hennes härliga blå-lila motorhuv.. så hon visste säkert att jag glatts över att ha rattat henne under 8 år och nu hoppas att nästa ägare/skrotbilsinnehavare tar väl hand om henne. Puss på dig Bettan.. I´m gonna miss U.  : )
 
 Nu ska jag ringa mitt kärleksgos för att strax säga God natt. Imorn blir det en långkörardag fram till åtta.. sen återser jag i och för sig min käreste igen så det blir nog en rätt så bra dag ändå.  : )
 
// Kram så länge.. Christine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0