Annandag Jul

Fredag..

Nu har vi kommit fram till Annandag Jul vilket är med blandade känslor. De två närmast passerade dagarna har varit väldans fina med allt vad de innehållit. Så om detta är den tredje och sista dagen i denna helg innebär det ju att det snart är slut med julefirande för denna gång. Hmmm.. Snälla Tomten.. kom snart igen.

Vi ska hem till kusin Å och hans fru A idag. Med oss följer farmor E och de båda bröderna G och M. Ska bli skoj att komma hem till dom då de nyligen flyttat ur sitt hus ( hann ej se det innan adressändringen gjordes ) och in till en finfin lägenhet innanför vallarna. Tullarna säger vi i Stockholm men det är samma innebörd. Kanske ser Göteborgarna det på ett annat sätt.. här har de ju massa kanaler av vatten som skär staden i olika delar. Hur som helst.. de kan numera kalla sig innerstadsbor.

Nu har Flurr, S och farmor vaknat så jag ska ta med Flurr på hans morgonpromenad. M och jag har varit uppe en stund och det är något visst med mornarna. Morgonstund har guld i mun.. lugnt tyst och stilla.. underbar start på dagen.

Hoppas min styvfar, Carina och mina systrar med familjer får en fin kväll tillsammans. De ska nämligen träffas och äta middag ihop ikväll. Jag avböjde då vi nyligen var dit upp för dopet på mina båda gudpojkar. Jag kommer istället planera in en helg framöver då jag kan fara upp och kramas med dom igen.


Ett av Göteborgs alla vattenhål.


Julekram och på återhörande // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0