Däckbytardag

Vaknade upp av äldsta tösens alarm i form av skön musik från mobilen. Minuten efter ringer S mobilalarm som varje morgon stängs av för att åter kunna ringa efter tio minuters snooze. När jag trodde allt var ringt som ringas kan började minstingens nya galna väckarklocka ljuda.. högt.. oavbrutet.. och utan någon som helst reaktion från flickebarnet. Jag började fundera på om hon låg medvetslös i sin säng, och sedan om det fanns en sax liggandes i närheten. Till sladden menar jag förstås.

Denna onsdag skall jag fylla med nyttiga och nödvändiga saker att göra. Som att..
1.  Slänga på vinterdäcken inför hemresan i nästa vecka.
2.  Ta reda på om minstingens cykel har blivit utsatt för övergrepp i form av stulen slangluft eller om det bara är pyspunka
.
3.  Cykla ner till Packhuskajen om vädret tillåter och ta bilder på multimiljardären Charles Simonyis lyxjakt.
4.  Följa med minstingen till SF för att köpa biocheckar inför ett kalas/fest på fredag.
5.  Fundera ut vad jag ska köpa i doppresenter till Mims tvillingar.
Listan kan säkert fortsätta men med risk för överansträngning stannar jag där.  :  )


Minstingen T jagar mig och Flurr med kameran.


Dare.to.be.Ugly

Jag läste i en artikel om en ny hypad trend i USA (D.t.b.U) där man genom att göra sig ful framför spegeln.. bygger man på sin självkänsla. Detta har visat sig vara effektivt och utan biverkningar. Det går ut på att man framför spegeln grimaserar och gör sig så olik man bara kan. Därefter när man ser sig själv i ett skyltfönster eller spegel upplever man att man faktiskt inte är så kass som man kanske trodde innan. Jag bestämde mig för att prova, se bild ovan, och kände mig faktiskt jäkligt mycket snyggare när jag sedan speglade mig. Prova själv.. du kommer märka av en skillnad redan efter första försöket.

På återhörande / Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0