Önskar jag hade superkrafter

Fy faen.. inte nu igen. Nu får det räcka!!

Jag klarar inte längre av att ta del av de nyheter media publicerar utan att magen krampar och tårarna svider i ögonen. Hur kan en människa bli så ond.. så full av hat.. till ett barn.. jag fattar ingenting. Vi måste få ett slut på allt våld nu.. utan undantag.

Jag sitter med gråten i halsen för det jag nyss läste på Aftonbladets hemsida. En 17 månader pojke blev torterad till döds av sin styvfar. Denna notis är tyvärr inget nytt då vi fått tagit del av liknande tragedier tidigare.

"Hela Storbritannien rasar efter att en 17-månader gammal baby blivit ihjältorterad av sin styvpappa. Nu avslöjas det att socialen övertalade polisen att pojken skulle få stanna kvar i hemmet.

Pojken avled den 3 augusti 2007 – styvpappan ska ha kvävt honom efter att han knäckt pojkens ryggrad. Ett vittne berättar om hur knäckandet hördes i hela huset. Han ska också ha skurit av fingertopparna på baby P och dragit ut naglarna, enligt the Sun. På sista bilden av baby P var han insmord med choklad i ansktet för att mamman skulle dölja blåmärken från misshandeln."


Jag försöker få andningen under kontroll men det känns just nu jobbigt att andas. Hade jag överkrafter skulle jag dagligen försöka rädda någon utsatt från det helvete de befinner sig i. Och då jag har en rätt hård inställning till våldsmän och brottslingar över lag skulle vi kunna spara många kronor genom att dom "går upp i rök". Så nu ska jag hasta iväg till textilaffären för att köpa mig några meter tyg till min Superhjälte-dräkt.


 

På återhörande / Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0