Dopdag bokad för systerysters söner

Min goa syster M ringde precis för att meddela att de har bestämt dag för dop av deras tvillingsöner V och M. Det blir en söndag sent i november, den 23 närmare bestämt. Det ska bli kul att träffa alla igen så det här ser jag verkligen fram mot. : )

Nu på morgonen vid frukostbordet funderade jag på vad jag skulle hitta på att göra idag och var mitt fotfäste kan ha gömt sig. Så nu när jag har ätit upp mina ostsmörgåsar och druckit ur glaset med juice ska jag väcka liv i Flurr och ta med honom, och kameran, ut på en sväng.

Jag har en idé om att plåta vägbrunnar.. jag menar inte att jag ska lyfta bort locket och fotografera det mörka där under utan själva locken i sig. Det finns några här i närheten som jag ska titta närmre på. När jag är klar kan ni få se om det blev en lyckad jakt vad gäller brunnslock och återfinnandet av mitt fotfäste.  : )

* * *
Resultatet kommer här..


Söt liten Vänskapsbrunn.


Snart är jag där.. 40.. undra om jag blir klokare då? 


Denna sköna oändlighetsform.

* * *
På väg till stallet förvandlades himlen till detta..


Vindstilla.. inget regn.. ändå lyser blixtarna upp himlen oavbrutet på ett nästan kusligt sätt.

På återhörande / Christine


Kommentarer
Postat av: Staffan

Kul tema för bilderna! :-)

2008-10-02 @ 11:31:18
Postat av: Staffan

Men det kanske skulle vara kul om du la ut ett referensobjekt (typ en tändsticksask) så att man insert hur stor eller liten brunnen är...

2008-10-02 @ 11:40:32
Postat av: Christine

Tack för tipsen. : )

2008-10-02 @ 11:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0