Fem myror är mer än fyra elefanter

Tisdag..
Oj oj oj.. Jag träffade min mattelärare idag igen och fick ta del av den modulplan som är gjord för den här kursen. Vi kör parallellt med den matte B som startade i augusti. Skillnaden är att de har lektionsundervisning och vi får klara av studierna på egen hand. De studerar på två terminer och vi kan välja hur snabbt vi vill vara klara. De har nu kommit halvvägs in på terminen och avlagt det första delprovet.. samma som vi förväntas göra framöver.

De som går på min kurs kan nu välja mellan tre sätt att studera på:

Alternativ 1. Delprov 1, Delprov 2 och Slutprovet klart innan 19/12.
Alternativ 2. Delprov 1 klart innan 19/12 och därefter fortsätta nästa termin med Delprov 2 och Slutprovet. 
Alternativ 3. Delprov 1, Delprov 2 och Slutprovet klart innan 18/11.

Jag måste välja sista alternativet då jag behöver få betyget av läraren senast 1/12. Detta för att jag ska kunna bifoga resultatet på min ansökan till Mölnlycke Akademin som vill ha den senast 16/12. Så nu gäller hårdplugg för hela slanten. Jag hade hoppats på 7-8 veckor att hinna genomföra proven på.. men nu blev det bara 5. Puha.  : )


Nu ska jag iväg till ICA för att handla hem lite mat.. eller så kanske jag svänger förbi vedungspizzabagarn.. även om det är en omväg.. och beställer lite mat från dom istället. Snabbt.. gott.. och så smidigt om man inte orkar ställa sig vid spisen.

Imorgon börjar resten av mitt liv.. eller hur brukar dom säga? Imorgon lär jag i alla fall piska på mig själv så jag får en bra start med pluggandet. Ska nog gömma fjärrkontrollen till TV:n innan jag går och lägger mig ikväll.. och hoppas på att jag glömt var jag lagt den när jag vaknar imorgon. Allt för att försvåra onödiga raster.. för det lär jag säkert komma på massor av anledningar till att ta.  : )

På återhörande / Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0