Influensavaccin med mera

Har idag bollats runt mellan olika Vårdcentraler och Vaccinationsmottagningar. Jag ville få svar på om jag och resten av gänget behöver vaccinera oss mot influensan som ska vara riktigt uschlig i år. Samtalen resulterade i en uppbokad läkartid för mig.. då jag har nedsatt immunförsvar pga de mediciner jag tar för min reumatism. Fick även höra att jag kanske får den på subventionerat pris då jag tillhör en av Riskgrupperna som det så fint heter. Övriga i hushållet behöver ej någon spruta då de är friska och krya. Så ni som inte passerat 65 år.. fri från hjärt- och kärlsjukdomar samt diabetes eller nedsatt immunförsvar behöver alltså INTE vaccinera er mot influensan. Nu slipper ni själva ringa runt och fråga och sparar dessutom 235 kr.


Satsumas.. en av de bästa sakerna med hösten.


Flamin´hot cheeze cruncherz.. så gott.. så hett.. så välbehövligt ibland.


Dessa bönor påverkar mig på ett intressant sätt.

* * *
En tur till Allum på eftermiddan gjorde mig väldans glad och nöjd.


Jag har äntligen funnit den höstjacka jag eftersökt... Esprit hade denna i brunt.
Tyvärr kommer den inte till sin rätt på fotografiet.. den bör upplevas IRL.
Den har t.o.m ett nallebjörnsgosigt ludd på insidan av luvan.. Nice.  : )

På återhörande / Christine


Kommentarer
Postat av: Staffan

Fina bilder och kul bildtexter! :-)

2008-10-09 @ 16:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0