Stora bilen på verkstan idag

Igår var S och besiktade sin bil för första gången då den kom direkt från fabriken när han köpte den. Tyvärr fann besiktningsmannen fel på bakbromsarna som låg på och han behöver då få detta åtgärdat. Inom en månad ska det göras annars inget körande.. så lika bra att få det gjort på en gång. Imorse körde vi därför till Bildoktorn som jag nu hoppas har fixat problemet tills vi skall hämta den i eftermiddag. Är det inte det ena som slukar pengar så visst fanken finns det andra saker som sätter sprätt på dom.

Jag har ingen aning om vad detta kalas kommer att kosta S. Men jag har mina onda aningar då jag själv inte gjort annat än sprungit på bilverkstan med min egen bil hela jäkla våren. Och den slutnotan stannade på ca 10 000 kr. Nu var det iofs några saker som byttes ut men jag kan ändå fortfarande undra varför den ena efter den andre saken gick sönder efter att jag börjat gå hos dom.

Jag skulle kanske ringa upp Robert Aschberg eller hans vän Sverker Olofsson.. de karlarna hade säker haft ett och annat att fråga de verkstadskillarna.  : )

Efter bilhämtningen ska jag och E åka till stallet för att lyssna på ett föredrag om Hur man kommer över sin hästrädsla. Passar mig perfekt då en stor del av familjens fritid går just till hästar och ridning.

Nu ska jag försöka göra lite nytta här hemma. Både vad gäller plock och städ.. men också klappa matteboken medhårs så kanske jag lyckas lösa något tal även idag.


Min going.

På återhörande / Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0