Flusters födelsedag och tjuvars framfart

GRATTIS Fluster på din 16 årsdag! Många kramar och klappar till dig.

* * *

Lördag..
Magen värker.. situationen känns jobbig.. jag vet inte längre vad jag ska tro om folk.. vi har återigen blivit besökta av någon jäkla idiot till tjuv.

Jag fattar inte det här. Jag ställde frågan till S om det är någon han hamnat i onåd med och som kommer hit och lägger rabarber på sakerna.. som taget ur en maffiafilm utspelad på
Sicilien.

Nu undrar du nog var som hänt och varför jag är så upprörd. Så här ligger det nämligen till.. Det börjar med att någon för ca 2 månader sedan bar iväg med sonen Vs cykel.. en ganska dyr sak. Den var låst och dessutom fastkedjad i en stege på tomten.. varpå stegen försvann den med.

Sedan händer det som har förbryllat S, mig, polisen och försäkringsbolaget så vi blir gråhåriga allihop.. en bärbar dator försvinner ur S hem.. när han befinner sig i huset. Altandörren stod förvisso på glänt men då det är sommar har väl de flesta altandörrar eller balkongdörrar öppna. Datorn har gått upp i rök. Total förvirring råder.. var har den tagit vägen? S har ju varit hemma hela tiden och ändå sker detta.

En dryg vecka efter upptäckten och polisanmälan upptäcks nästa stöld.. en nyinköpt Hundbok. vem faen snor en bok?? Min teori är att den förmodligen låg bredvid datorn vid tillfället för kupen. Tjuven var kanske av den smartare sorten och har förmodligen gömt Laptopen bakom den stora inbundna boken. Detta smarta drag gjordes väl "om" någon skulle se honom/henne komma gåendes med datorn i handen. Jag skulle iaf höja mer på ögonbrynen om jag såg någon komma gåendes med en dator i famnen.. än att personen bar på en hundbok.


Såna här typer hoppas jag slippa i fortsättningen.

Och så är det dags igen.. När vi idag kom hem efter en tur till stan upptäckte S att yngsta flickan Ts cykel.. låst och utan sadel.. inte stod kvar på gräsmatten där den annars står uppställd. Det är inte sant!!!!! Inte nu igen.. jag klarar inte av fler stölder.

Med allt detta blir jag nu rädd att någon ska göra inbrott i min bil..  ja, eller S bil för den delen. Nu måste jag köpa ett rattlås så det iaf försvårar vid ett eventuellt inbrott eller ännu värre.. bilstöld. Sommarvarma dagar lär ju återkomma och leder då till öppna fönster och dörrar. Men ska man hädanefter behöva ha dessa stängda och än värre låsta? Jag vill inte leva så.. S gillar inte tanken han heller.. men vad faen ska man göra då?

Nu har S kokat korv som jag ska stoppa i mig.. ska bli gott. Därefter är det min nye vän Mattebok B jag ska lägga ner tid på.. i alla fall för ett par timmar framåt.



 På återhörande / Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0