Sol på dan och ridning på kvällen

Torsdag..

Fick reda på av fröken idag att jag klarade den omtenta jag skrev igår. Skönt.. då kan jag lägga den bakom mig. MEN.. å andra sidan sitter inte de sakerna säkert i skallen och med fyra veckor kvar till nästa tenta i samma ämne så känns det lite darrigt hur nästa skall gå.

Ikväll ska jag ha en igenridning då jag inte kunde närvara vid min ordinarie ridlektion igår (tentaskrivningen). Denna grupp är på samma nivå som den jag nyss gått över till.. så det borde kännas tryggt och bra. Skillnaden bara med detta stall mot det jag hade hemma i Storstan är att i detta hoppar de också.. vilket jag inte gjorde där.. eller har någonsing gjort.

Nu är det låga hinder som används i min grupp men jag är inte redo att axla titeln hopparryttarinna ännu. Utan jag hoppas på att de kör vidare med dressyr ett tag till.. så att jag hinner bli varm i kläderna innan det blir dags för sånt menar jag.  :  )

Ska nu dricka en kopp kaffe innan jag ska dra på mig dessa tajta men helt OK-bekväma brallor med ridskor och annat till. Hoppas ni haft en fin torsdag och får en kanonhelg när den väl börjar.











Innan ridningen sprang jag och S ut och testade den nya kameran. Jag tog med den gamla och provade nya knappar jag ännu inte lärt känna. Bilderna ovan är dagens resultat efter att jag lärde mig att man kan korta/förlänga zoomen.. dvs göra bilden kort eller djup.. fokusera på motivet och göra allt runt blurrigt eller behålla allt skarpt hela vägen bort.. nåja.. ni fattade säkert på första förklaringen så jag slutar här.  :  )

Hästen ikväll heter Dodger. En fuxkille som var snäll och så. Men efter galoppen fick han eld i brallan och sprang på i 190. Jag med mina klena armar hade fullt sjå att få ner honom i ett passande travtempo. Jäkla vad irriterande att inte kunna rida.. menar då jag vetat hur man gör tidigare i livet. Nåja.. så länge jag inte blir utkastad ur stallet ska jag nog hålla mig nöjd och glad.

Nu gäller sängen om jag inte tar en tur förbi soffan först och ser vad som visas på tv:n. Fast det är förstås bättre att gå ner och krama kudden. Så är jag allert imorn då jag ska åka till skolan (trots ledighet) och slutföra ett av de inlämningsjobb som ska göras klart innan terminen nått sitt slut.. dvs om 5 veckor. Godnatt och sov gott på er.

Kram och på återhörande  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0