Paxade ett överkast idag

Söndag..

Idag vaknade jag tidigt för att vara söndag. Ja.. är inte 07:30 tidigt så vet inte jag.  :  )

Lite onödigt kanske men då jag somnade strax efter nio igår kväll så är det då inte så konstigt om jag vaknade strax efter tuppen. Jag är rejälj mör om kvällarna och har vänt dygnen så att jag nu vaknar av mig själv vid sjutiden och blir då också trött vid nio. Detta skadar ju ingen att jag drar mig tillbaka så tidigt.. utan då får styvpappsen och C lite tid för sig själva på aftonkvisten.

Idag kollade jag upp vad Tre (3) hade att erbjuda mig. Månadskostnaden blir 199 kr per månad om man tecknar 18 månader. Då får man också tre månader gratis av dessa. Annars kan man teckna för 12 månader och det är samma månadsavgift och då en uppläggningsavgift på 250 kr vid tecknandet av abonnemanget. Då kan man ju lika gärna ta 1,5 år och få tre månader gratis.. dvs ca 600 kr.

Imorn ska jag ringa Bredbandsbolaget som jag har i väggen hemma och se om de har ett alternativ jag helst vill ha. Jag skulle nämligen gärna ha ett bredband i väggen när jag är hemma.. efter tips från bl.annat S.. men vill också ha en sticka att använda när jag är ute och rör på mig. Så kan de erbjuda detta.. bredband i väggen plus en mobil sticka.. då slår jag till om priset är rätt. Annars slår jag till på 3 som har det bästa mobila bredbandet enligt butiksfolket och även Cs yngsta dotter S.

Efter jag pratat bredband i Haninge centrum.. dit även C och hennes barbarn T följde med.. åt vi lunch på Gyllene Måsen. Smakade som det brukar.. rätt trist men magen fick iaf i sig något.

Därefter körde jag till Solna där A-M bor. Vi promenerade in till stan.. tog en kaffe där.. och gick sen tillbaka mot Solna. På vägen.. vid S:t Eriksplan gick jag in i CykelRingens butik de har där. Där såg jag en sån söt kärringcykel.. eller damcykel heter de visst.. det var Svanen och i färgen brun med lite beige. 7-växlar och så näpen och fin. 2 475 kr kostar den just nu. Jag blev så sugen att slå till då jag inte kan ha den cykel jag har nu.

Pappsen.. C och jag tog en cykeltur igår för att kolla in raggarträffen de har en bit bort härifrån en gång varje år. Fy vad många raggare.. fy vad mycket krossat glas från ölflaskor på marken.. fy vad det rök om däcken och fy vad mycket brännt gummi det blir att skrapa bort från asfalten när de gett sig av.

Men det var inte det jag skulle hastigt nämna utan att mina handleder och rygg pallar tyvärr inte av cyklar med Mountainbikeläge utan jag ska därför köpa mig en ny cykel.. av tantmodell och sälja min rätt nya och fina MB.. men numera odugliga cykel. Och då det är höst ska man ju passa på att köpa cyklar.. båtar och sportbilar.  :  )


Anna O.. fina textilier att förgylla hemmet med.


I Solna Centrum finns en orientalisk affär som heter Mish Mish. Så fina saker det finns samlade på den lilla ytan.. det är häpnandsväckande. De håller på att göra om där så i veckan som nu tar sn början.. kommer butiken fyllas på med nya saker jag förmodligen också kommer ha svårt att motstå.  : )

Inne i den butiken hittade jag ett otroligt vackert överkast. Bottenfärgen är en härlig Limegrön kulör och sen är det massor av stora snirkliga blommönster i regnbågens alla färger. Jag blev så glad av att se på den och har nu lagt undan den tills imorn. Som en energikick bara av att se på alla färger och mönster. Jag har nu lärt mig att ser jag något jag absolut vill ha.. vänta inte för allt i världen med att köpa det.. för då kan man bli utan. Detta hände ju med den skitsnygga fåtölj jag såg på Nordik i Göteborg. När jag väl kom fram till att jag ville köpa den.. trots priset på den.. ja då var den slut.. kommer inte in igen.. fy tusan vad ledsen jag blev då. Ja inte ledsen så att jag grät.. men min inrednings.. design och konstnerv i mig brast för en sekund.  :  )


Anna O. Ett sånt överkast fast Limegrönt istället för svart blir det.


Efter orientaffären gick vi och åt på en vedugnspizza-restaurang de har där.. Gastra .. så himla gott och som det oftast är. Och efter middan med A-M gick vi tillbaka till där hon bor och jag satte mig i bilen för att köra förbi min lägenhet och kolla av den att allt var som det skulle. Det mesta såg ut som det gjorde sist jag var där inne.. m.a.o. för ett år sedan. MEN... vardagsrumsväggarna som var sandgulbeiga när jag flyttade ner.. och efter samtal med min hyresgäst så skulle de målas om med samma kulör. MEN igen.. väggarna var nu ljusblå. WHAT..?!? Detta har jag absolut inte sagt ja till.

Är det jag som var färgblind eller är det den som gjort målarinsatsen som glömt glasögonen..? Så nu blir det till att måla om hela skiten när jag flyttat tillbaka och eventuellt behöver jag dra ner tapeten som finns under då jag inte är säker på att det blir snyggt att måla ytterligare färg ovanpå igen. Känns skit och jag kommer dra mig för att hyra ut lägenheten igen.. tyvärr.


Anna O.. kuddar att drömma sig bort på.


På väg hem till min styvfar satt jag och funderade över situationen jag nu befinner mig i. Jag är trött på att hamna i "jobbiga" lägen.. trött på att folk inte kan vara jysta mot varandra istället för att först se efter vad de själva kan vinna på att göra saker för andra människor. Kan inte folk bara vara ärliga.. hänsynsfulla.. omtänksamma.. ja genomhjärtliga utan baktankar och "smarta drag".

Jag är trött i själen och saknar Flurr.. massor och mycket mer.. jag saknar händelser och personer från det gångna året.. jag kan sakna bitar ur min barndom.. jag kan längta efter det som ligger framför mig.. som att hitta ett jobb och få nya kollegor.. och jag kan skrämmas inför nuet. Snurrigt.. virrigt.. som det brukar m.a.o.  :  )

Nu ska jag se om det är något på tv:n.. annars tar jag tag i boken jag köpte i söndags när jag träffade E och vi gick på stan. Imorn ska jag också åka till ABF och lusläsa jobbannonser och visa världen att jag finns och att jag nu vill och orkar bli sedd och välkomnad på intervju efter intervju. :  )

Hoppas ni haft en fin helg.  // Kramar från mig.. Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0