Sunday and Madonna is in town

Söndag..

Strax innan 11 i förmiddags ringde de från Åhlens och frågade om jag kunde jobba idag. Jag hade glömt stryka mitt intresse för att då hoppa in om det behövdes. Egentligen behövdes jag här hemma då väggen måste blir klar snart.. iaf innan ungarna flyttar över hit igen.

Så det var bara till att hoppa in i duschen.. ta på sig vettiga kläder och ta sig ner till stan och ett arbetspass mellan 12:00 - 18:05. Idag var jag på Hygien igen. ja det förstås.. förra söndan var jag mest på Vardagskosmetik och så lite grann på Hygien (rakaparater.. lotion.. ögonkrämer m.m). 

Jag kan ju inget om sånt så jag får ju fråga de som vet varje gång en kund kommer fram till kassan och vill ha hjälp med ett märke.. om vi har en viss vara.. hur olika skitdyra krämer fungerar.. vilken som passar bäst till just deras hudsort.. WHAT...? Finns det olika hudsorter.. vad är det för skillnad på alla ögonkrämer.. hårbortagningsmedel.. rakblad.. lotion.. duschkrämer.. tvålar osv. Varför kan de inte bara ha en av varje.. mycket lättare så för mig.. och säkert också för kunderna för då behöver de inte vela om vilken dom ska ta.  :  )


Idag var det iaf bra folk som jobbade där.. det var fler kunder som kom och ville köpa ditten och datten.. så dagen gick rätt fort ändå. Jag köpte ingenting idag trots att jag blev frestad av både det ena och det andra. Upptäckte att Åhlens har ett doftljus av märket LYX.. eller Super  LYX.. då det kostade hela 695 kr.. Iiiiiiiiiiii.. inget för min plånbok men fy tusan vad det doftade gott. Och nu är detta ett sånt däringa evighetsljus som batra brimmer och brinner i all oändlighet och därför kostar det lite mer än om man hade köpt det på IKEA eller liknande.

Sen fann jag en slags Room Spray.. dvs en luftspray man fräschar upp hemmet med. Sååååå goooooott det doftade.. Meee likkeeeee.  :  )

Jag är ju ett stort Fan av dofter och då menar jag dofter i hemmet. T.e.x. doftljus.. rökelse.. nytvättade kläder som hänger på tork.. och så nu denna doftspray. Skulle jag skrapa fram en vinst på 140 kr på en trisslott jag fått.. då skulle jag med all sannolikhet lägga dom slantarna på en Room Spray.. lovar och svär.  :  )


Nu ska jag och S efter att ha nästan hunnit klart med väggen.. sätta oss i soffan och kika lite på X-Men Origins Wolverine inna det är dags att krama kudden.

Hoppas ni haft en finfin helg med det ni hittat på. Tänker på er så det knakar här nere. Massor av kramar och sånt.

* * *

Filmen var great om man  gillar action och välfylld fantasi i påhittade historier. För det är väl inte på riktigt..? Det finns väl inte livs levande Mutanter i vår värld..? Hugh finns ju på riktigt så kanske är detta en sann historia ändå.  :  )

// Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0