Fyra dagar kvar av året

Söndag..


Idag tog jag på mig massor av varma kläder och körde över till A-M.. parkerade bilen hos henne.. och sedan började vi gå in till stan.

Jag ville se NKs Julskyltning och sedan fortsätta bort till Gamla Stan och få lite mer julstämning i gränderna där. Massor av folk sprang hit och dit när vi kom innanför tullarna. Många som ville fynda på Mellandags REORNA som var överallt och var som helst.  :  )

Vi gick ifrån A-Ms hem i Huvudsta.. Solna.. strax efter 12 och sen var jag inte hemma förrän klockan passerat 18 på kvällen. Trött i ben och öm i axlarna är jag tyvärr nu. Troligtvis för att jag spänt kroppen i kylan och den ibland isande vinden som ven om våra öron. Mössorna var på givetvis men kallt var det ändå.  : )























Ja detta var dagen i bilder. De första från NKs skyltfönster.. därefter två foton över Drottninggatan norrut.. efter det ett häftigt parkeringshus i Vasastan där en maskin sköter själva placeringen av de bilar som står där. Föraren kör bara in bilen innanför entredörrarna.. registrerar sin personliga kod.. sedan sköter parkeringsmaskinen resten. Riktigt fräckt i mina ögon.  : )

Bilden med en bergvägg och ett hus ovan är Rörstrandsgatan.. joggaren som nästan ser ut som en vålnad kommer springandes förbi oss när vi skall gå under Karlbergs pendeltågsstation.. och den sista bilden är tagen med Karl Bergsslott i ryggen.. över kanalen och bort till Kungsholmsstrand och de charmiga bostadshus som står där.

Hade ett triangelbyte jag var delaktig i för några år sedan gått igenom (nu blev det inte så då en av lägenhetsinnehavarna bara hade ett andrahandskontrakt) hade jag nu bott i huset längst till vänster på fjärde våningen i en tvåa ut mot kanalen.. det hade inte varit helt fel. : )

Just nu slötittar jag på Bones på 3:an med ett öga medan jag fixar med foton och bloggar av mig för idag med det andra.. det andra ögat menar jag. :  ) 

Hoppas ni haft en fin helg.. lång och skön som den var. Imorn är det måndag och sedan kommer tisdag. Därefter är det onsdag och dagen efter det är det änterligen Nyårsafton.. årets sista dag att försöka få till allt som man annars hade som plan att hinna med detta år.

Sov gott sen och hoppas ni får en bra start på nästa vecka.. numero 53.

Kram och på återhörande  // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0