Julen är nu över.. för denna gång

Lördag..

Idag träffade jag E och T från Göteborg. Jag hämtade upp dom utanför deras kusiners hus där jag även kramade om deras mamma L.. kusinernas mamma C.. och vinkade glatt till kusinernas far P som stod uppe på balkongen.  :  )

Flickorna och jag åkte upp till Vällingby Centrum där vi satte oss på Café Palace och åt sött och drack varmt i varandras sällskap. Vi bytte julklappar med varandra och jag fick smarrigt gott Rabarber Gräddte med en väldans söt tesil av E.. där handtaget var formad som en liten miniatyrtårta. Så nu ska det mysas hemma i soffan med gott fruktigt te i koppen.  : )

Av lilla T fick jag en hemmagjord.. eller snarare skolsnidd ljushållare i trä. Fyrkantig i formen.. med ett hjärta utkarvat ur trät.. och sedan ett mindre hjärta lite omlott över det större där en hållare för ett värmljus finns. Så fin och att den är handgjord av T själv är ju helt otroligt rart att jag fick den av henne. Det värmde mitt gamla hjärta.  :  )

Efter jag myst klart med Göteborgsflickorna åkte jag hem till min styvfar och allt folk som fanns där. Vi skulle fira jul ihop.. jag.. mina systrar med tillbehör och styvpappas sambos alla barn med tillbehör. Det var folk överallt och maten smakade gott. Lillsyrran som numera bor på Gotland var också där vilket var himla kul då jag inte träffat henne sedan jag var på ön i somras. Hon var lika söt och glad som hon alltid är. Bästa tjejen på Gotland.. garanterat.  :  )





Hundrasen ovan är en Bichon Frise.. en kärringhund enligt mig. Kanske för att jag inte lärt känna någon sådan innan och för att de ägare som har såna hundar.. mestadels är äldre damer som förmodligen vill ha något mjukt att klappa på och en liten jycke som inte kräver några längre promenader av dess ägare.

Det är ju egentligen ingen hund jag haft i åtanke tidigare utan de hundar jag funderat på är antingen en Dobermann.. miniatyr Bullterrier.. Flat Coted Retriver eller någon blandras av modellen större. Men att denna ras sägs vara allergivänlig är ju fantastiskt i sånt fall då min äldre syster med barn har svårt med pälsdjur och jag kommer garanterat köpa mig en ny hund en dag framöver igen.

Det var min mor som tipsade om denna ras efter att hon träffade på en sån i en av klädbutikerna ute vid V-holm där hon bor. Hon fann den söt och go och det är ju avgörande att syrran och de andra mår bra av den.. annars blir det svårt att umgås med dom framöver. Och det vill jag inte sätta in som pris för att jag ska kunna ha en liten luden vän igen.  : )

Strax är det dags för andra och sista delen av Stenhuggarens barn på tv. Såg första delen hos min biopappa igår och den var bra.. trevlig att se. Så nu ska jag se slutet och lösningen på denna film med inslag av mystik och ond bråd död.

Hoppas ni haft en fin julhelg så ni står er tills nästa jul kommer om ett år. Jag har haft det riktigt bra så nu är jag nöjd med matfrossa och socialt umgänge i stora folksamlingar. Nu vill jag bara vara och träffa folk i små skalor och få ordning på tillvaron igen.  : )

Kram på er.. hjärtat mitt klappar lite extra för en och var av er.  // Christine


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0