Rim ram rum

Måndag..

Vintermörkret omfamnar oss till synes utan slut
Hur ska vi människor orka med och härda ut

Känns som evigheter och långt till nästa vår
Kylan gör sig påmind på mitt redan platta hår

Nyper kinden mjukt så den blir rosig och grann
Önskar mig långt bort till ett varmt och soligt land

Om en vecka och dryg kommer tomten hem till oss
Den mest vackra klappen får oss väl att börja slåss

Under granen de snart ligger och under olidlig vänt
För flera månader sen jag min önskan till tomten har sänt





Jag önskar mig en valp så liten söt och näpen
Får jag en sån i år blir jag minst sagt häpen

Midnatt råder och tyst det är i husen
Hjärtat mitt slår hårt och dunkar på innanför blusen

För min familj och vänner jag håller av så kärt
Att för dom ställa upp i vått och torrt är det minst sagt värt

För ge och ta är vad livet handlar om på ont och på gott
Jag hoppas ni är nöjda med det 2009 ni hittills har fått

Snipp snapp snut
Och så var rimmet slut..  :  ) 

// Kramar Christine



Kommentarer
Postat av: a-s norling

Hej ! Du var mig en rackare på att rimma och få till en fin vers. Du skulle sitta i en stuga dit folk kunde få komma och få hjälp med rimmen på paketen.

Må så gott.. A-S.N

2009-12-14 @ 17:54:39
Postat av: Christine

Ha ha.. : )

Tackar och niger.. det var rart skrivet av dig.

Ibland släpper de grå helt loss där uppe i skann.. och andra dagar är det torrt som mossan i staken. : )

Hoppas ni fått lite snö uppe hos er nu.. och snart kommer Sara och gänget upp till er. // Christine

2009-12-14 @ 18:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0