Tvillingar och Roq

Fredag och Lördag..


På fredan jobbade jag 10-19 och skyndade därefter hem till min biopappa som skulle hjälpa mig med att byta till vinterdäck på bilen. Alla dubbar var antingen nedslitna eller borta.. men själva däckdjupet såg riktigt fint ut så jag har dessa i år.. och rullar bilen nästa vinter får hon nya vinterskor då i sånt fall.  : )

Efter pappsen varit snäll mot bilen gick vi in och såg på IDOL som hade sin semifinal i min gamla hemstad.. Göteborg. Det har sagts att denna final var uppgjord om vem som skulle ryka. Och efter att ha hört vilka låtval de tre finalisterna fått.. Kalle.. Erik och Tove.. så förstod man rätt snabbt att söta Tove med största risk skulle ryka denna kväll. Vilket hon också gjorde tyvärr.

Nu står det då mellan Kalle och Erik.. sveriges egna Bryan Adams och den jag håller mina båda tummar för. Han har en jäklars bra röst.. väldigt vuxen och dynamisk för att vara så ung som han är. Jag hoppas på Erik som sagt.. och jag skulle förmodligen köpa hans platta när den kommer ut.  : )



V tittar nyfiket på min dator jag hade med ut till ön idag..


Nämen.. det där är ju jag.. och brorsan..


Hur kan det vara en bild på ena sidan.. och ingenting på den andra?


Öööööhh.. pappa. Vad händer om jag trycker på den här knappen?


Om jag gömmer mig.. märker de nog inte när jag trycker på knapparna.


På lördan åkte jag ut till ön och hälsade på lillsyrran.. hennes kille och deras tvillingar. Lika mysigt som vanligt att träffa dom och lika roligt tycker pojkarna att det är med mina väskor och minnesmaskinen. De kikar nyfiket på den.. trycker på knapparna.. blir till sig när de ser i kameran vad jag tagit för foton.

Idag kröp V in i nackremmen jag själv hade runt mig så inte kameran åker i backen. Så där satt V i mitt knä.. båda med kameraremmen runt våra halsar.. och tog kort på M som busade framför oss. Syrran skrattade gott åt oss.. för vi såg nog för roliga ut där vi satt intrasslade i varandra.  : )

Om en halvtimme ska jag köra in till stan för att möta upp min vän S där. Vi ska fördriva tiden någonstans innan vi ska till Rockklubben Roq.. där min andra vän Ks man med band ska spela ikväll. Det var ett tag sen jag såg dom så det ska bli skoj att höra dom igen och se vad de hittat på sen sist. Bara jag håller mig vaken för just nu i skrivandets stund känner jag mig en aning trött i ögonen. Pensionärsvarning.. Jajamänsan.  : )

Hoppas ni haft en fin dag och får en trevlig fortsättning på helgen. Kram // Christine



Kommentarer
Postat av: Elvira

Heeeeeeeeeeeejaaaaa Calle!!!!! Heja, heja, heja:D Hoppas du har det bra där uppe i kylan<3 Saknar dig massor<3

2009-12-06 @ 20:40:14
Postat av: Christine

Heeeeej Vira. : )

Hoppas du har det bra där nere.

Kommer ni åka upp till Sthlm till jul eller stannar ni kvar i Göteborg..?

Saknar dig också ska du veta.

Ibland så mycket att jag kan fundera på att skaffa en husvagn och ställa på Lisebergskamping så jag kan träffa dig då och då. : ) Kramar och puss

2009-12-06 @ 21:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0