Fler borttappade dagar

Söndag - Torsdag..

Sitter i skolan på lunchen och ska strax åka till Sahlgrenska på mitt möte med min nya reumatologläkare. Jag har ju säkert nämnt det tidigare.. min väntan på sex månader är nu över inför detta besök.. så förväntningarna är stora.  :  )

Gårdagens ridning gick bra. Jag fick samma häst som sist, Birk.. och igår var han faktiskt riktigt kul att sitta upp på. Som vanligt pratade jag med honom och klappade honom foglig och snäll. Berömde kvickt när han löd mina vinkar eller komandon. Vi fick galoppera på slutet och tur var så hamnade jag i den grupp där samtliga mer eller mindre fick igång sina hästar. Medan de i den andra voltgruppen bara travade hiskeligt fort medan ryttarna skumpande övergick i att rida lätt. Ingen bra idé om man vill få hästan att förstå att gången skall ändras till den snabbaste och roligaste.. både för hästen och den i sadeln.

Efter lektionen gav jag en tjej som stannade och prata med mig.. att hon ska tänka mer på sig själv och sin egen ridning. Vänd över.. bromsa in om möjlighet finns för att få ut så mycket som möjligt av sin egen utveckling. Hon var lite avis att jag fick igång min häst i galoppen varpå jag gav tipset om att göra Halv Halt.. för att lugna ner hästen och sedan fatta igen. Hoppas hon provar det nästa gång.

Jag sa även till henne att man borde kanske dela in gruppen i två.. en för dom som vill galoppera och vet lite hur det går till.. och den andre som inte känner sig lika van i sadeln och kan nöja sig med att trava okontrollerat och nästa Travbanelikt. Jag ska fråga fröken om vi kan göra så för då får ju alla bestämma själv vad de vill göra. Man hjälper de som vill.. och tar det mer sakta i utvecklinegn för de som önskar det. Resultat: Alla ryttarna blir glada och nöjda. :  )

Nu måste jag ta mig till bilen och sedan iväg mot sjukan. Hoppas ni haft fina dagar sedan sist. Jag tänker på er lite på avstånd.



Kram och på återhörande // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0