Referera mera

Onsdag..

Idag var det Redovisning och IT-kommunikation i skolan. Vi har ett tre-timmars-pass med ett ämne på förmiddan och sedan det andra ämnet efter lunch. Jag hann med att avsluta nästan alla IT-uppgifterna i det häfte vi fått att öva på.

När jag kommit hem började snö att falla ner över staden. Det känns konstigt med Juligt landskap när man mer eller mindre skriker efter vår.

Min vän S har varit på anställningsintervju igår och då lämnat mig som referens. Jag var ju hennes butikschef/handläggare under tiden hon arbetade på Söder Optik. Idag ringde då kvinna som intervjuat henne och undrade vad jag har för uppfattning om S som person och hennes insats i butiken. Jag iklädde mig genast rollen jag hade då och talade som det anstår en butikschef.

Jag rosade henne så mycket jag kunde utan att det skulle riskeras att låta överdrivet. En kort stund senare fick jag ett meddelande från S: "Tack för alla snälla ord, de ringde nyss och jag ska dit igen och träffa resten av de som jobbar där."

Hoppas nu att hon får jobbet för det är hon verkligen värd. Och en kick för mig också då det är tredje gången isf som jag kunnat hjälpa en vän till anställning.. bra Karma som S sa.  :  )

Ska börja med maten nu då jag strax efter 18 ska klä om till ridkläder och puttra iväg mot stallet. Idag är jag sist på listan över att välja krake och är därför lite nervös i magen över vem det blir. Det finns nämligen en häst som iofs är bra att rida MEN han är livsfarlig att göra iordning i spiltan. Förrförra gången stängde han inne killen som skulle rida honom.. böjde halsen åt sidan för att komma åt att bita honom.. samtidigt vevade han med det högra frambenet för att sparka honom.. och hoppsparkade med höger bakben in i väggen med en jäkla smäll. Får jag honom så Dööööööör jag!!

Nu ska S följa med till stallet och kan då hjälpa mig med just påklädandet (om det nu blir Charlie som han heter). Men jag gillar inte det att rida men inte våga klä på dom. Jag resonerar som så att ska man rida en häst får man allt lära sig att klä på dom också.. PUNKT. Fast det förstås.. skulle jag nu få charlie så blir jag ju hemskt tacksam om S eller någon stallvärd ger mig en hjälpande hand. Menar istället för att hästen ger mig en hjälpande hov rakt ner i graven.

* * *

Ridningen ikväll gick både bra och trögt. Det tröga berodde på att det var en STOR häst, Daphne, som kräver sin man.. eller kvinna.. för att rida ihop henne. Det var ett evigt tagande och givande och det kändes ibland som att jag satt på en elefant och inte en häst. Det braiga vara att efter lektionen kom fröken fram till mig och talade om att jag kan hoppa upp en grupp om jag vill.. för att jag rider så bra. Jag blev jätteglad då detta är en spark i rätt riktning.

Så nu ska jag fråga lärarna imorn i vilken grupp jag kan få plats. Det finns nämligen två alternativ ( om det finns plats i dom vill säga) och den ena dagen är Onsdag kl. 20-21 för samma lärare som jag har idag. Det andra alternativet är Fredagar kl. 17:45-18:45 med samma lärare som S har. Fredag är ingen bra dag om jag ska åka bort över helgen men den läraren skall å andra sidan vara bättre än den jag har idag. Nu kanske båda grupperna är fulla och då stannar jag kvar i den jag är idag. Men.. finns det plats i någon av de andra byter jag då det kommer att gynna min ridning.

Nu är det snart dags för Flurrs sista skvättning på gräsmattor och buskar häromkring. Hoppas att ni haft en trevlig kväll.

Puss och kram.  // Christine.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0