Sol och sol

Onsdag..

Idag var det skola och på kvällen ridning. Det förstnämnda gick bra om än mer och mer av nyheter att lägga på minnet. Det senare gick också bra och jag fick en häst vid namn Birk. Han ser ut som en förväxt baby.. eller jag menar ponny. Jag fick höra innan lektionen börjat att han har två sätt att vara på.. ett snällt och charmigt sätt eller så är han bångstyrig och bockar. Han kan vara hur som helst.. och man märker det först när man redan sitter där uppe.

Med denna förvirrande information blev jag ju förstås väldigt om mig och kring mig med den hästen. Han skulle få en överdos av Snäll-och-go-Christine-som-klappar-och-myser-i-ett-desperat-försök-att-få-hästen-att-gilla-mig. Jag satte en kort stund senare upp i sadeln och hade då fått världens snällaste.. gulligaste.. fogligaste häst att skumpa runt på. Förvisso var han väldigt seg och tungkörd.. det kändes som om jag glömt att lägga ur handbromsen eller så. Men vadå..  jag fick ju sitta kvar i sadeln utan att bli avkastad.. så vad ska jag gnälla på egentligen.  :  )

Efter jag kommit hem från stallet tog jag fram de Napoleonbakelser jag köpt på lunchrasten till mig och S. När jag var på fiket och åt lunch med en av tjejerna i klassen blev jag så sugen där de stod bakom skyddsglaset i bröddisken och fullkomligt skrek på min uppmärksamhet. De var så stora.. goda.. och verkligen värda de 25 kr jag lade ut på dom styck.

Halsen mådde dock inte så bra av ridningen eller så var det kanske bara för att det blivit kväller efter en lång dag med mycket babbel. För den började svida och göra ont IGEN.. och detta dumma spreds sig upp mot vänster öra IGEN. Så fram med magnecylburken IGEN och hoppas värken går över.




Torsdag..

Idag kände jag mig inte alls i form utan valde att stanna hemma från skolan hela dagen. Halsen dummar sig envist.. örat knorrar och vill ha tröst.. högfärdshostan hänger tät i luften och jag vill bara bli bra nu. Det får räcka nu med sjukdagar då detta hållit på intensivt i en vecka och jojjar uppåt och nedåt.. mot bättre för att bli sämre igen.- PUST!

Solen skiner över stan idag.. alltid något att le åt. Och Flurr och jag har varit ute och njutit av allt det bländande starka. Jag såg imorse om den senaste filmen om Batman - The Dark Knight. Jag somnar ju alltid när jag ser en film på kvällen. Men den var faktiskt helt ok. Det var ju inget nytt i den som man inte sett innan. Men som actionfilm och ren underhållning med lite pang-pang.. tjuv-och-polis.. vilda biljakter.. det fungerar bra för mig en dag som denna.  :  )

kram  // Christine




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0