Torsdag & Fredag

Torsdan var det mest skola för hela bunten. Vi påbörjade det grupparbeta vi skall göra i Företags Ekonomi där vi skall hitta på ett Typföretag tillsammans. Vi är fyra i min grupp varav två var borta.. inte bra. Men jag och den tjej som var där funderade iaf ut vad vårt företag skall syssla med och lite runtomkring detta. Dyker de andra två upp vid nästa tillfälle ska de hoppa in där vi är.. och är de borta även då får de klara sig själva.. frökens order.

På em/kvällen var det ridning för både T och E så vi hängde i stallet med dom. Jag fick också möjlighet att kolla upp om det finns plats i någon av de 2 grupper jag funderar på att byta till. Som läget är nu är det fullt i båda men jag har ändå ställt mig i kö till dom.. så får vi se hur det löser sig framöver.

Jag kände mig tjock i halsen där jag satt uppe på läktaren. Harklade och höll på. Därefter hem och bara vänta in timmen för sovdags.


Addie.. provkörd


Tella.. provkörd


Daphne.. provkörd


Brisco.. ej provkörd


Fastino.. provkörd

Fredan var det inga lektioner i skolan. Vaknade jag upp och kände mig krasslig men gick ändå upp med de andra.. åt frukost.. sen ut med Flurr. När jag kom tillbaka kände jag mig trött.. stel.. slö i kroppen och lade mig på soffan. Där låg jag bara en kort stund för plötsligt kände jag att något höll på att bryta ut i kroppen med en jäkla fart.

Jag gick ner till sovrummet och lade mig under täcket med en huvudvärk som hette duga. Det slutade med att jag låg i sängen tills klockan var strax efter 18. Varenda del i kroppen värkte och gjorde riktigt förbaskat ont. Har aldrig varit med om maken tidigare. Det var som om alla ställen jag tidigare haft problem med Reumatiskt slog till på en gång. Huvudet dunkade.. tinningarna..
ögonen.. öronen.. käkarna.. tänderna.. nacken.. utmed hela ryggraden.. bröstkorgen.. höfterna.. knäna.. armbågarna.. händerna.. tunga andetag och igenslemmad hals. Var min sista stund kommen eller vad tusan är det som händer?

När S kom hem efter jobbet fick Flurr sin eftermiddagspromenad. Jag pallrade mig upp efter en hel dag och eftermiddag tryckandes ömkligt under täcket och åt av de melonbitar S skurit upp åt mig. Guuu vad gott! Jag kände livet komma tillbaka. Helleluja!

Magnecylen hade börjat verka så den värsta värken hade nu ebbat ut även om jag fortfarande kände mig totalt utslagen och mör. Lite senare beställde S hem pizza åt mig, S och V. Mycket Te och vatten blev det och OJ vad ett glas Coka Cola kan smaka gott ibland.

S berättade att det nu går en influensa som ger värk i kroppen istället för den Klassiska-kräk-dålig mage-varianten. Kanske var det just detta som hände med min lilla späda kropp. Hoppas det bara går över snabbt så jag kan gå till skolan på måndag igen.

Hoppas ni får en trevlig helg. Kram och på återhörande.  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0