Fyra dar i rad.. skärpning nu Stina

Torsdag..

Vaknade upp denna morgon utan att väckarklockan ringt. Idag är jag ledig från sommarjobbet och det känns underbart härligt och frihetskänslan i mitt bröst bultar som en smed på sitt järn.

Jag har skrivit upp mig att jobba extra varje ledig dag fram tills sista dagen jag jobbar hos dom. ALLT för att försöka få in så mycket slantar jag bara kan få. Men igår strök jag dagens önskan om mera klirr.. för jag var totalt trött i fötterna och ögonen.

Mellan dessa kroppsdelar känns det helt ok.. men just ögonen som från tidig morgon till dryga sju på kvällen.. ska hållas pigga.. glada.. hjälpande och sökande bland hyllor och lager. Fötterna är ju som dom är.. en gammal gummas sneda och vinda klumpar som ger ajaj om jag står för länge och inte har möjlighet att röra mig fritt.  :  )

Idag ska jag lämna tillbaka en långskjorta jag köpte igår.. då jag inte alls gillade den när jag kom hem och provade den i hallen. Sen ska jag städa bland mina kläder som ligger tvättade men i en stor hög upp på skåpet i sovrummet. Har liksom inte haft tid eller ork att ta tag i det och rensa ur klädskåpet för att få plats.

När jag inte hittar något bland alla trasor.. och tiden är knapp.. då drar.. eller rättare sagt sliter jag fram allt så det blir ett enda misch masch av allting. Och detta sätt är ett uråldigt beteende hos oss kvinns.. inte alla men de som inte kan planera sin tid i förväg utan sparar allt till sista sekunden.  :  )

Sen ska jag ta med Flurr på en tur runt kullen härintill. Vi har ju vår väg vi brukar.. eller brukade gå varje dag. Numera har det blivit sämre med promenader för lillkillen är inte så rask i sina ben och vad jag tror så nöjer han sig med en lite kortare tur på plan mark runt området istället. Gammal man gör så gott han kan.

Jag ska åka bort till Allum idag.. en galleria inte långt bort.. för att hämta ut min mobil som varit inne på felsökning då den betett sig märkligt. Tror det var allt regn och den höga fuktigheten på Gotland som gjorde den sjuk. Den stänger av sig av sig själv när jag ska SMS:a och när vi var på väg till veterinären med Flurr.. började den brumma högljutt.. och det är absolut inte ok för en telefon. Så jag ska dit och se vad de säger och hoppas på det bästa.

Senare i eftermiddag ska det slängas grejor på tippen efter den gigantiska rensning S och barnen gjort i sina rum. Bra att kasta ut gammal jox om det ändå inte används. Ut med det gamla.. och in med det nya. Den filosofin fungerar på andra områden än bara vid Tolvslaget.  :  )



T känner på den fina och lena sanden på Sandhamns strand.


Onsdag..

Idag jobbade jag.. i alla fall enligt schemat som är gjort.. min sista dag på Strumpavdelningen. Känns lite trist.. inte för att jag nu inte kan vara utan alla dessa strumpor som hänger på sina hyllpinnar.. utan för att det är som en lugn oas jämfört med Sko-avdelningen och även Väsk-avdelningen.

Skorna får man ju springa som en tätting med eld i baken.. ut på lagret och snabbt tillbaka til kassan. Blir det köfritt en sekund så måste man försöka hinna städa upp på golven och borden där kunderna slänger skorna hur som helst. Sen tillbaka till kassan och ut på lagret igen.. runt.. runt.. och runt igen. Ni kan kanske känna av stressen bara genom att läsa det jag skriver.. detta är ingenting jämfört med att stå där i kaoset. Men det är kul också.. riktigt skoj att jobba igen och känna att man gör lite nytta här i livet.  :  )

Jag gjorde ett riktigt fynd på sko-REAN idag. Ett par fina sandaler av modell stadsvandring och inte skogspromenader. Gyllenbeige i färgen.. textilremmar.. hälflärp för skönt stöd och snygg detalj.. grej mellan stortån och tån intill. Det var ju först nedsatt från ordinarie pris till ett betydligt lägre pris.. och så var det dessutom 50 % på den röda lappen.. och så personalrabatt upp på det.. så kan ni förstå.. det blev bara 80 kr jag behövde betala för dom. Ett riktigt klipp blev det.  :  )

Sill och potatis blev det till middag. Självklart med gräddfil och gräslök till. Såååå gott.. jag kan inte få nog av sill.. mumsfillibabba.  :  )



M försöker lära sig läsa.


Tisdag..

Sko-avdelningen idag med och dagen började med en rejäl städning av hela alltet. Det såg ut som man släppt in 30 dagisbarn på avdelningen och sagt.. - Varsågoda ungar.. gör vad ni vill.. ha så skoj så går jag och de andra fröknarna på rast. Vi ses om några timmar.

Det var skor överallt på golvet.. på soffan där kunderna kan sitta när de provar sina skor.. det hängde skor med klack på kanten av vägginredningen.. ja det såg ut som Faen om man får säga så.

Redan på måndag eftermiddag stod jag och B.. som jag då jobbade med.. helt handfallna inför hur det hade blivit och hur mycket tid det skulle ta att få ordning på det igen. Nästan uppgivna gick vi hem på måndagkvällen och jag erbjöd mig att komma en timme tidigare för att ha tid att städa upp innan varuhuset öppnade denna morgon. Varuhuschefen tackade ödmjukast för detta och jag ångrar inte alls att jag gav dom detta förslag.. det behövdes utan överdrift.

Jag höll ta mig tusan på och städade upp i röran i nästan fyra timmar. Jag fick ju springa till kassan också för att hjälpa de kunder som ville bli betjänade. Jag var helt slut när en kollega kom för att avlösa mig på lunch. Efter en kort paus var det dags att gå tillbaka och fortsätta sälja och försöka hålla ordning på alla loafers.. pumps.. sandaler.. sneakers osv.



Hästen C i närbild.


Måndag..

Så var det en ny vecka med nya möjligheter.. igen. Tänk egentligen.. vi får ju 52 chanser om året.. minst.. att få till tillvaron som vi faktiskt vill och önskar ha den. Jag menar att då det är femtiotvå veckor om året och får man en ny möjlighet varje måndag.. så borde vi ju gå runt och ha världens upplägg för att få till det riktigt bra.

Flumma..flumma.. skärpa till sig nu..!

Jobbade på Sko-aveldningen idag. Och då det var rätt fint väder i helgen så kom alla köpsugna kunder idag istället. Och jag tror ta mig tusan att alla REA-älskande människor kom till Åhlens skoavdelning.. på en och samma gång. Det var kö utan slut. Jag tror aldrig jag sett sån hysteri förr.. inte ens vid julhandeln.. oj oj oj.

Det är ju kul att det går bra för företaget.. men det känns inte lika kul om man som extraarbetare och inte vet var sakerna ligger på lagret.. då blir det lätt att ens egna skor blir lätt fuktiga av den stress spm byggs upp under dagen. Apropå stress och fötter som inte håller sig torra.. jag berättade om en idé jag fått för S och hur man skulle kunna lösa detta problem som i alla fall jag upplever att det är.

För på sommaren känns det inte lika lockande att dra på sig strumpor och sedan trycka ner i de sommarlätta tygskorna. Visst.. det finns Steps att ha men den där somriga känslan försvinner då om man inte får vifta fritt på tårna när det är varmt och soligt utomhus.

Fokus nu på min smarta idé:
Ni vet att det finns grejor flickor och kvinnor kan ha i de små pantisarna en gång i månaden.. inte de tjocka utan de platta tunna.. är ni med mig..? Bra.. tänk er en sån fast då formad för att lägga i en sko. Dessa man använder i pantisarna absorberar ju fukt.. så varför skulle man inte kunna lägga en liknande sådan i sin sko som absorberar en annan typ av fukt..?

Dessa blir ju då lite av en lyxpryl då de kastas efter en dag. Man skulle kunna jämföra dom med Endags-linser eller Engångs-rakhyvlar. Nu finns det ju folk som använder dessa linser och hyvlar fler än en gång.. så hur länge de då använder ett skoinlägg som tar hand om fukten åt dom.. det är ju upp till var och en som använder dessa.

Undra bara var man ska vända sig om denna snillrika idé. Skulle kanske ta patent på den först så ingen annan hinner före och tar åt sig äran.. och stålarna de kanske kan inbringa.  :  )



V tar ett smakprov på boken han och M fick i Ettårs present.


Nu ska jag sätta fart här så något av det jag ska göra idag också blir av. Klockan stannar knappast upp för att jag drar benen efter mig. Nä.. jag måste lära mig att anpassa mig efter tiden.. och inte tvärtom. Hoppas ni haft en fin vecka så här långt och får en angenäm torsdag med det ni hittar på.

Kram och på återhörande  // Christine

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0